به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۵ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۴۶۵۱۲۵

حمله مرگبار در  مرکز خرید سیدنی

حمله مرگبار در  مرکز خرید سیدنی
گروه بین الملل: در سیدنی استرالیا حداقل شش نفر شامل پنج زن و یک مرد بر اثر حمله یک مهاجم با چاقو کشته و چندین نفر دیگر از جمله یک کودک ۹ ماهه زخمی شدند. فرد مهاجم که به گفته پلیس مردی چهل ساله بوده هم به ضرب گلوله پلیس کشته شده است.
به گفته پلیس زخمی‌شدگان در بیمارستان بستری شده‌اند و حال چند نفر از آنها وخیم گزارش شده است. کودک ۹ ماهه زخمی شده هم تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر استرالیا در اولین واکنش در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) این حمله را شوکه‌کننده خواند و گفت که تاثیر ناراحت‌کننده این صحنه‌ها فراتر از آن است که به زبان آید یا درک شود.نخست‌وزیر استرالیا سپس به همراه کمیسر پلیس فدرال در یک کنفرانس خبری شرکت کرد.او در این کنفرانس خبری تاکید کرد که مقامات تحقیقات کامل را آغاز کرده‌اند و افزود: «به نظر می‌رسد مهاجم تنها عمل کرده است.»او همچنین گفت: «هنوز انگیزه این حمله مشخص نیست و در حال حاضر گمانه‌زنی‌ها در مورد آن مفید نخواهد بود.»
این حادثه در مرکز خرید وستفیلد، یکی از بزرگترین مراکز خرید سیدنی رخ داده است.در پی این حمله در این شهر وضعیت اضطراری اعلام شد و از مردم خواسته شد که از نزدیک شدن به محل خودداری کنند.معاون پلیس سیدنی در کنفرانس مطبوعاتی گفته است که یک مامور پلیس زن که در نزدیکی صحنه بود، این مهاجم را به ضرب گلوله کشته است.
به گفته آنتونی کوک، این مامور پلیس «به‌سرعت در طبقه پنجم ساختمان پشت سر مهاجم راه می‌رفت تا به او برسد که ناگهان مهاجم به عقب برگشت و چاقویش را بالا برد و در نتیجه هدف گلوله مامور پلیس قرار گرفته و کشته شد.»نخست‌وزیر استرالیا  مامور پلیسی را که به تنهایی با مهاجم مواجه شد فردی شجاع خواند و گفت: «او قطعا یک قهرمان است. شکی نیست که او با اقدام خود جان انسان‌ها را نجات داده است.»


 
برچسب ها: استرالیا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها