به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۴۶۵۴۰۱

شیشه سکوریت چیست؟

گروه کسب و کار: شیشه سکوریت یکی از انواع شیشه‌ است که در صنعت ساختمان و طراحی داخلی استفاده می‌شود. این نوع شیشه از طریق فرایند حرارتی و شیمیایی تقویت می‌شود تا مقاومت بالایی در برابر ضربه، شکستن و حرارت داشته باشد.
شیشه سکوریت چیست؟
سکوریت از دو لایه شیشه تشکیل می‌شود که یک لایه پلی‌وینیل بیوترال (PVB) یا پلی‌وینیل بوتیرال (PVB) بین این دو لایه شیشه قرار می‌گیرد. این لایه پلاستیکی میانی باعث می‌شود که شیشه در صورت شکستن، فقط ترک خورده و اجزای شکسته شده به اطراف پخش نشوند و به این شکل ایمنی لازم را فراهم می‌کند. این محصولات با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در شیشه تایم تولید و عرضه می‌شوند.

 فرایند سکوریت کردن شیشه
تولید شیشه سکوریت شامل مراحلی است که در نهایت باعث تولید محصولی ایمن و مقاوم می‌شود. این محصول به وسیله فرایند حرارتی و شیمیایی، مقاومت بیشتری در برابر ضربه و شوک حرارتی پیدا می‌کند. به طور کلی مراحل تولید شیشه سکوریت شامل برش، دیاموند (پرداخت لبه)، تراش، سوراخکاری و جاسازی، چاپ، حرارت دهی (سکوریت)، فرایند چند جداره شدن، کنترل کیفیت و بسته‌بندی است.
در ابتدا، شیشه به اندازه مورد نیاز قطع می‌شود، سپس لبه‌های برش خورده شیشه تراش داده می‌شوند تا نقاط ضعف برش حذف شوند. سطح کناری شیشه نیز در مرحله تراش صیقلی و صاف می‌شود. در صورت نیاز، در مرحله سوراخکاری و جاسازی، سوراخ‌هایی در شیشه ایجاد می‌شود یا قسمت‌هایی از آن برش داده می‌شوند. اگر طرح‌ خاصی را روی شیشه سفارش داده باشند، در مرحله چاپ اعمال خواهد شد.



مرحله حرارت دهی یکی از مراحل حیاتی در تولید شیشه سکوریت است. در این مرحله، شیشه با دمای بالا گرم می‌شود و سپس به صورت کنترل شده خنک می‌شود. این فرایند شیشه را سکوریت کرده و آن را در برابر شوک حرارتی و ضربه مقاوم می‌کند.
در فرایند چندجداره شدن، لایه‌های متعددی روی شیشه قرار می‌گیرند تا خواصی مانند عایق حرارتی، عایق صوتی و یا کنترل نور را ایجاد کنند. این لایه‌ها معمولا از جنس فیلم PVB یا شیشه لمینت شده هستند.
در نهایت، شیشه سکوریت تحت بررسی‌های کیفی قرار می‌گیرد تا از جنبه‌هایی مانند ضخامت، صافی و عدم خط و خش بررسی شود، سپس محصول مورد نظر بسته بندی می‌شود که در حمل و نقل و نگهداری، خسارتی به آن وارد نشود. بسته‌بندی شامل استفاده از مواد محافظ مانند فوم و کارتن است تا شیشه در مقابل ضربه و لرزش‌های حمل و نقل محافظت شود.
 


مزایای استفاده از شیشه سکوریت
شیشه سکوریت به عنوان یک شیشه ساختمانی دارای مزایای بسیاری است که در ادامه به بررسی‌ آنها می‌پردازیم:
●    مقاومت بالا در برابر ضربه: یکی از مزیت‌های این محصولات، مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه است. در صورتی که شیشه سکوریت شکسته شود، به قطعات بسیار ریز و بدون لبه‌های تیز تبدیل می‌شود، بنابراین خطر آسیب‌های جدی ناشی از برخورد این ذرات به بدن افراد کاهش می‌یابد.
●    ایمنی بیشتر: شیشه سکوریت در صورت شکستن، به قطعات کوچک و بدون لبه‌های تیز تبدیل می‌شود که احتمال آسیب به افراد و محیط را کمتر می‌کند، به همین دلیل این شیشه برای استفاده در مناطقی مانند ساختمان‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی که نیاز به ایمنی بیشتری دارند، بسیار مناسب است.
●    مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی: این نوع پروفیل‌ها دارای مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی هستند و می‌توانند تغییرات دما و رطوبت ناشی از تغییرات جوی را بدون آسیب دیدن یا تغییر در خواص کیفی، تحمل کنند.
●    طراحی و دکوراسیون: شیشه‌های سکوریت دارای ظاهری زیبا و شفاف هستند که به طراحی داخلی و دکوراسیون فضا جذابیت خاصی می‌بخشند. این محصولات در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی از جمله شفاف، مات و طرح دار تولید می‌شوند که امکان انتخاب بهترین گزینه بر اساس سلیقه و نیازهای دکوراسیون را برای خریداران فراهم می‌کنند.
●    عمر طولانی و کاهش هزینه‌های نگهداری: شیشه سکوریت دارای عمر طولانی است و نیاز به تعویض ندارد. این ویژگی همراه مقاومت آن در برابر شرایط آب و هوایی، باعث کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات می‌شود.

 کاربرد استفاده از شیشه سکوریت
شیشه سکوریت در صنعت ساختمان دارای کاربردهای گسترده‌ای است. برخی از مهمترین کاربردهای این شیشه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:
➢    استفاده به عنوان درب شیشه‌ای
➢    نمای ساختمان
➢    نرده
➢    پارتیشن
➢    پله
➢    کابین دوش شیشه‌ای
➢    دیوایدر شیشه‌ای

شیشه تایم به عنوان معتبرترین مرجع خرید اینترنتی انواع مدل‌های شیشه سکوریت مانند شیشه رفلکس در بازار شناخته می‌شود. برای خرید این محصولات می‌توانید از طریق سایت این مجموعه اقدام نمایید. قیمت شیشه سکوریت در شیشه تایم، بر اساس قیمت روز تعیین می‌شود. برای اطلاعات بیشتر و قیمت دقیق  محصولات می‌توانید با شماره 91010110-031 تماس بگیرید.
 
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها