به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۴۶۵۴۴۸

اعتصاب غذا برای مقابله با گردشگران!

اعتصاب غذا برای مقابله با گردشگران!
گروه فرهنگی: ساکنان جزایر قناری در اسپانیا به طور فزاینده‌ای نسبت به عواقب گردشگری انبوه اعتراض دارند و حتی تعدادی از فعالان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.به گزارش ایسنا، حدود ۲۰ سازمان با شعار «جزایر قناری به زودی فرسوده خواهند شد» در پویش جلوگیری از حضور بیش از حد از گردشگران به این جاذبه توریستی پیوسته‌اند و فعالان به طور فزاینده‌ای نارضایتی خود را از افزایش گردشگری انبوه ابراز می‌کنند و از دولت محلی می‌خواهند اقداماتی را برای محدود کردن تأثیرات منفی آن اتخاذ کند.
 
در این راستا عده‌ای از اواخر هفته گذشته در مقابل کلیسای «La Concepción» در لا لاگونا، در شمال تنریف دست به اعتصاب غذا زده‌اند. همچنین قرار است  ۲۰ آوریل تظاهرات گسترده‌ای در جزایر قناری برای مقابله با حضور بیش از حد گردشگران برگزار شود.

به گفته بسیاری از ساکنان، افزایش تعداد بازدیدکنندگان از این منطقه در سال‌های اخیر به طور سرسام‌آوری افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۹ پیش از آغاز همه‌گیری کرونا، ۱۳.۱ میلیون مسافر بین‌المللی از جزایر قناری بازدید کردند. سال گذشته، ۱۴.۲ میلیون بازدیدکننده خارجی به این منطقه سفر کردند که با احتساب بازدیدکنندگان اسپانیایی، این رقم به ۱۶.۲ میلیون نفر می‌رسد که بیش از ۱۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ و بیش از ۶ درصد بیشتر از قبل از کروناست.

بنابر گزارش مجله گردشگری «TravMagazine»، این فعالان تاکید می‌کنند با گردشگران یا کارآفرینان در بخش گردشگری مبارزه نمی کنند. آنها برای لغو گردشگری مبارزه نمی کنند، بلکه از دولت محلی می خواهند که با عواقب گردشگری انبوه مقابله کند. به عنوان مثال، آنها به صدها خانه‌ای اشاره می‌کنند که از بازار مسکن خارج شده‌اند زیرا مالکان آنها را با پول بیشتری در پلت فرم‌های اجاره توریستی پیشنهاد می‌کنند. این امر منجر به کمبود در بازار مسکن و در نتیجه افزایش اجاره بها در این منطقه شده است.

علاوه بر این، ساکنان محلی از گردشگری انبوه به عنوان عامل آسیب‌های زیست‌محیطی، ترافیک، ازدحام بیش از حد، افزایش قیمت، کمبود آب و بار بیش از حد مراقبت‌های بهداشتی و دفع زباله یاد می‌کنند.فعالان همچنین خواهان توقف ساخت و ساز برای هتل‌ها و زمین‌های گلف، وضع مالیات یک‌شبه (همانطور که مدتی است در جزایر بالئاریک و بارسلونا اتفاق افتاده است) و مقررات بهتر در مورد اجاره‌ خانه‌ها به مسافران شده‌ و از دولت خواسته‌اند از تنوع بخشیدن به اقتصاد با تاکید بیشتر بر صنعت و کشاورزی به منظور کاهش وابستگی به گردشگری حمایت کند.

بخش گردشگری در این جزایر از اهمیت بالایی برخوردار است. گردشگری در جزایر قناری ۳۵ درصد به تولید ناخالص داخلی منطقه کمک می‌کند و ۴۰ درصد از اشتغال جمعیت محلی را به خود اختصاص می‌دهد.پدیده اُورتوریسم (حضور بیش از حد گردشگران) علاوه‌بر ایجاد شرایط نامناسب برای مردم محلی باعث آلودگی و آسیب به مقاصد و مکان‌های دیدنی شده و چندین کشور و شهر در حال اجرای تدابیری علیه این موضوع هستند.

شهر سن سباستین اسپانیا نیز پیش‌تر اعلام کرده قصد دارد ساخت هتل‌های جدید و اقامتگاهای مسافران را ممنوع کند. این مقررات برای ترویج استراتژی گردشگری پایدارتر اجرایی می‌شود.سال گذشته، آمستردام نیز یک کمپین تبلیغاتی برای جلوگیری از حضور افراطی گردشگران و سروصدای آن‌ها راه‌اندازی کرد. در فرانسه نیز در مکان‌های محبوب همچون جاذبه‌های پارک ملی کَلونک محدودیتی برای تعداد گردشگران در نظر گرفته‌ شده است.

ونیز در ایتالیا نیز با پدیده حضور بیش از حد گردشگران روبه‌روست و شمار روافزون توریست‌ها موجب افزایش هزینه‌های زندگی برای بومیان و آسیب به بافت تاریخی این شهر شده است. پنج سال پیش، ونیز دارای ۶۷ هزار ساکن دائمی بود و اکنون از این تعداد تنها ۵۰ هزار نفر باقی مانده است. در حال حاضر، زندگی در ونیز تنها ۲۰ درصد ارزان‌تر از زندگی در نیویورک است.شهرداری ونیز اعلام کرده سیستم جدیدی را برای گردشگری اعمال کرده است که شامل فرآیند رزرو و همچنین ایجاد درهای ورودی برای این شهر و دریافت ورودی از گردشگران می‌شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها