به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۴۶۵۴۴۹

انجمن نویسندگان آمریکا برندگان خود را شناخت

انجمن نویسندگان آمریکا برندگان خود را شناخت
گروه فرهنگی:«جاماندگان»، «داستان آمریکایی» و سریال «وراثت» از جمله برندگان جوایز سالانه انجمن نویسندگان ۲۰۲۴ بودند که با تاخیر چند ماهه برگزار شد.به گزارش ایسنا، مراسم سالانه جوایز انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) امسال به شکلی غیرمعمول و به دلیل اعتصابات سال گذشته این انجمن با چند ماه تاخیر و پس از جوایز اسکار برگزار شد و در نهایت جایزه بهترین فیلمنامه اصلی به فیلم «جاماندگان» نوشته «دیوید همینگسون» رسید و «داستان آمریکایی» نوشته «کورد جفرسون» نیز جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را به خانه برد.
 
فیلم «آناتومی یک سقوط» به نویسندگی و کارگردانی «ژوستین تریه» که برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اصلی اسکار ۲۰۲۴ شد، واد شرایط رقابت در جوایز انجمن نویسندگان نبود.در بخش تلویزیونی نیز سریال «خرس» برنده جایزه بهترین سریال کمدی شد، در حالی که سریال «وراثت» به عنوان بهترین سریال درام انتخاب شد. «آخرین بازمانده» برنده جایزه بهترین نویسندگی برای سریال جدید شد و جایزه بهترین نویسندگی برای مینی سریال‌ها به سریال «مشاجره» رسید.

انجمن نویسندگان آمریکا سال گذشته میلادی پس از چندین ماه اعتصاب در ماه سپتامبر با اتحادیه و تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون آمریکا به یک توافق سه ساله جدید دست یافتند که محافظت در برابر استفاده از هوش مصنوعی، شفافیت داده‌ها و دریافت حداقل دستمزد را برای نویسندگان آثار سینمایی، تلویزیونی و سامانه‌های نمایش آنلاین تضمین می‌کند.سال گذشته هالیوود با اعتصاب  انجمن نویسندگان و انجمن بازیگران سینمای آمریکا در جهت افزایش دستمزد پایه و تضمین عدم جایگزینی کار آنها با هوش مصنوعی، با چالش بزرگی رو به رو شده بود. این اعتصابات تاثیر زیادی بر صنعت فیلم گذاشت و  موجب تعطیلی پروژه‌ها و تاخیر در اکران‌های سینمایی شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها