به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۴۶۵۵۶۹

اتفاقی جالب در جریان دادگاه  ترامپ

اتفاقی جالب در جریان دادگاه  ترامپ
گروه بین الملل: محاکمه کیفری بی‌سابقه دونالد ترامپ در حالی آغاز شد که در عرض چند دقیقه نیمی از اعضای بالقوه هیات منصفه به دلیل بی‌طرفی رد شده‌اند.
 ترامپ جعل اسناد شرکتش برای پنهان کردن پرداخت حق‌السکوت به ستاره فیلم‌های پورن، استورمی دانیلز، را رد می‌کند. ۶۰ نفر از ۹۶ عضو بالقوه هیات‌منصفه در دادگاه نیویورک فورا گفتند که نمی‌توانند بی‌طرف باشند.از آنهایی که باقی مانده بودند چندین سوال از جمله در مورد اخبار و عادات کتابخوانی آنها پرسیده شد. یکی از اعضای هیات منصفه هنگام خروج از دادگاه در روز دوشنبه گفت: «من نمی‌توانستم این کار را بکنم.»رد نامزدهای عضویت در هیات منصفه نشان می‌دهد که یافتن یک گروه ۱۲ نفره بی‌طرف برای پرونده‌‌ای مربوط به یک رسوایی جنسی پرسروصدا که یک رئیس‌جمهور سابق متهم آن است، چقدر دشوار است.
دفتر دادستانی منهتن مدعی است که  ترامپ در مورد ادعای رابطه جنسی که منکر آن شده است، به وکیل سابق خود، مایکل کوهن، دستور داده بود به  دنیلز حق السکوتی معادل ۱۳۰ هزار دلار (۱۰۴ هزار پوند) بپردازد.دادستان‌ها می‌گویند که او این کار را برای «نفوذ غیرقانونی» در انتخابات ۲۰۱۶ انجام داده است. ترامپ اعلام «بی‌گناهی» کرده است.
قاضی با رد کردن اعضای هیات منصفه که دست خود را بالا بردند و گفتند که نمی‌توانند بی‌طرف باشند، شروع کرد و حدود ۳۴ نفر جلسه را ترک کردند.
افراد باقی مانده بعد از پاسخ به ۴۲ پرسش از جمله در مورد عادات خبرخوانی، شرکت در تجمعات ترامپ یا خواندن کتاب‌های رئیس جمهور پیشین مرخص شدند. هجده نفر به طور تصادفی در جایگاه هیات منصفه قرار گرفتند و یک یک به پرسش‌ها پاسخ دادند.مردی از مرکز منهتن گفت که وال‌استریت ژورنال می‌خواند. یکی دیگر از غرب شهر گفت که عادات رادیویی او شامل گوش دادن به هر آنچه پیش آید موقع حمام کردن است. او بعدا توضیح داد که منظورش رادیو «ان پی آر» است. هیچ کدام در جا رد نشدند.
از یک زن پرسیده شد: «آیا درباره دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، یا این که او نامزد فعلی ریاست‌جمهوری است، عقاید قوی یا باورهای محکمی دارید که در توانایی شما برای یک هیات منصفه منصف و بی‌طرف اختلال ایجاد کند؟»او به سادگی پاسخ «بله» داد و رد شد. تیم ترامپ در ابتدا به دلایلی که توضیح ندادند با رد کردن او مخالفت کردند.
همه اعضای هیات منصفه به دلیل اهمیت پرونده ناشناس خواهند ماند، اگرچه دادستان‌ها و تیم حقوقی آقای ترامپ از هویت آنها اطلاع خواهند داشت.

 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها