به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب : ۴۶۵۹۸۹
پیکان از شکست برابر هوادار گریخت؛

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان افتاد

گل های دقیقه پایانی برای تساوی گل گهر و استقلال خوزستان ؛
آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان افتاد
گروه ورزشی: دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و صنعت نفت آبادان از ساعت ۱۹ شامگاه امروز در ورزشگاه تختی آبادان برگزار شد که با پیروزی سه بر صفر میهمان سرخپوش همراه بود.
دانیال اسماعیلی فر (۷)، عیسی آل‌کثیر (۶۶) و محمدحسین کنعانی‌زادگان (۷۱( برای پرسپولیس گلزنی کردند.
ترکیب ثابت با یک تلفات
پرسپولیس در این دیدار بار دیگر با ترکیب ثابت خود وارد زمین شد. امیررضا رفیعی، گئورگی گولسیانی (فرشاد فرجی - ۴۶) محمدحسین کنعانی‌زادگان، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن، سروش رفیعی، مسعود ریگی، مهدی ترابی (سعید صادقی -۸۴)، امید عالیشاه (وحید امیری -۱۰) اوستون ارونوف محمد خدابنده‌لو - ۷۷) و عیسی آل‌کثیر (ابوالفضل بابایی - ۷۷) در بازی امروز به میدان رفتند.
مصدومیت عالیشاه در دقیقه ۱۰ باعث تعویض زودهنگام او سد تا وحید امیری جایگزین او شود. آسیب دیدگی کاپیتان اول پرسپولیس طوری به نظر می‌رسد که او به دلیل کشیدگی عضله همسترینگ نمی‌تواند تیمش را در ادامه فصل همراهی کند.
همچنین ترکیب صنعت نفت آبادان نیز در این بازی اینگونه بود:
پیام پارسا، میثم تهیدست، عرفان قهرمانی، مصطفی نائیچ، امیرمحمد پناهی، فرشاد محمدی مهر (۷۷- حسین سنگرگیر)، طالب ریکانی (بارانی -۹۰)، مصطفی احمدی (۷۷- حسین شنانی)، استیو بوباکر، یوسف کی شمس، علی یوسف (۶۳- رضا امانی نژاد).
بازی منطقی با کمترین ریسک
پرسپولیس در ابتدای این مسابقه روی سانتر امید عالیشاه خیلی زود توانست با ضربه سر دانیال اسماعیلی‌فر به گل برتری برسد. پس از این گل نیز حمله‌های صنعت نفت با دفاع مستحکم خط دفاعی سرخپوشان همراه بود تا مهاجمان خارجی نفتی‌ها نتوانند هیچ موقعیت خطرناکی روی دروازه امیررضا رفیعی ایجاد کنند.
یک گل در نیمه اول باعث شد تا نفتی‌ها مقابل چشمان نگران هواداران خود بازی را در نیمه دوم کمی تهاجمی‌تر شروع کند اما باز هم تجربه و بازی کم اشتباه پرسپولیس بود که صنعت نفت را اسیر خود کرد. پرسپولیس وقتی دفاع خسته و سردرگم نفت را دید دست از حمله کردن برنداشت تا در فاصله پنج دقیقه‌ای بتواند دو گل دیگر به ثمر رسانده و سه امتیاز این دیدار با اقتدار برای خود کند.
بردی که پرسپولیس را موقتا به صدر جدول رساند ولی باعث شد تا صنعت نفت نفس‌های سقوط به لیگ یک را پشت گوش خود احساس کند.
شاگردان اوسمار ویه را با این برتری به امتیاز ۵۲ رسیده و در صدر قرار گرفتند ولی صنعت نفت با ۱۶ امتیاز به قعر جدول چسبیده است.
دیدار تیم‌های فوتبال گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان از ساعت ۱۷:۴۵ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شد که با تساوی دو - دو به پایان رسید.
سعید سحرخیزان (۵۶) و قائم اسلامی خواه (۹۰) برای گل‌گهر و آسو رستم (۹۰) و محمود مطلق زاده (۳+۹۰) برای استقلال خوزستان گلزنی کردند.
شاگردان سیروس پورموسوی در حالی در آخرین ثانیه‌های این دیدار موفق به گرفتن تساوی از گگل گهر شدند که شرایط خوبی در جدول نداشته و با این امتیاز امیدوار به هفته‌های آینده ماندند تا از منطقه سقوط خارج شوند.
استقلال خوزستان با این تساوی ۲۰ امتیازی شد تا در رده چهاردهم بماند. همچنین گل گهر نیز با ۳۴ امتیاز در رده ششم جدول قرار گرفت.
نخستین بازی هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال کشور بین تیم‌های هوادار و پیکان از ساعت ۱۶:۳۰ امروز پیگیری شد که با تساوی دو - دو همراه بود.
محسن سفید چقایی (۲۱) و یونس شاکری (۲۸) برای هوادار و محمدجواد آزاده (۳۱) و ابوالفضل زمانی (۸۶) برای خودروسازان گلزنی کردند.
عملکرد کم اشتباه هوادار باعث شد تا رضا عنایتی خیلی زود دست به تغییر در ترکیب تیمش بزند. علی اکبر رنجبر در دقیقه ۲۴ نخستین تعویضی این دیدار بود تا جای حامد پاکدل مهاجم پیکان را بگیرد.
با این حال هوادار روی پاس استثنایی داریوش شجاعیان به شاکری توانست گل دوم را به ثمر برساند اما در ادامه، این تیم پیکان بود که توسط آزاده توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند.
نیمه دوم با تغییر روند بازی برای پیکان همراه بود. عنایتی با استفاده از بازی مستقیم توانست فشار بیشتری را روی دروازه هوادار ایجاد کند ول تساوی را به ثمر برساند.
هوادار و پیکان با این تساوی ۲۵ امتیازی شدند تا رتبه‌های ۱۱ و ۱۲ جدول را به خود اختصاص دهند.


 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها