به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۰۹:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۴۶۷۷۶۰

پنتاگون به دنبال انتقال  پاتریوت به اوکراین 

پنتاگون به دنبال انتقال  پاتریوت به اوکراین 
گروه بین الملل: وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، گفته است که موشک‌های دفاع هوایی پاتریوت و مهمات توپخانه را به عنوان بخشی از یک کمک نظامی ۶ میلیارد دلاری «شتابان» راهی اوکراین می‌کند.
این دومین مجموعه کمک نظامی واشنگتن برای اوکراین در این هفته بعد از ارائه یک میلیارد کمک فوری در روز چهارشنبه است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، پیشتر گفت که کی‌یف در مقابل تهدید فزاینده هوایی روسیه «فورا» به موشک‌های پاتریوت نیاز دارد. زلنسکی گفت که موشک‌های پاتریوت «همین حالا می‌تواند و باید باعث نجات جان مردم شود.»
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا،  گفت که پنتاگون «فورا» برای رساندن این تدارکات به اوکراین اقدام خواهد کرد.
با این حال فهرستی از تجهیزات که در این بسته کمک ارائه شده شامل سکوهای تازه پرتاب پاتریوت نمی‌شود. آستین گفت این مجموعه شامل مهمات دفاع هوایی، سامانه ضدپهپادی، مهمات توپخانه و موشک‌های سیستم ضدهوایی پاتریوت است.او گفت: «آنها فقط به پاتریوت نیاز ندارند، به انواع دیگر سامانه‌ها و تجهیزات رهگیری هم نیاز دارند. اینجا خواستار احتیاط می‌شوم که فکر نکنید پاتریوت حلال همه مشکلات است.باید درک کرد که مساله واقعی برای اوکراین، برای اروپا، و برای ایالات متحده چیست. اگر پوتین در اوکراین چیره شود، اروپا با تهدیدی امنیتی که در طول عمرمان ندیده‌ایم روبرو خواهد شد. روسیه در اوکراین به این رفتار پایان نخواهد داد.»
او در پاسخ به این سوال که آیا کمک آمریکا باعث حفاظت از نیروهای اوکراینی خواهد شد گفت که تعهد آمریکا «مادی، واقعی و ملموس» است اما «آنی نیست.»
او گفت: «مدتی زمان خواهد برد تا این کمک به آنجا برسد و توزیع شود. اوکراینی‌ها با این توانایی‌ها قادر خواهند بود (خطوط خود را) حفظ کنند، می‌توانند خیلی بهتر عمل کنند.»
برنامه تحویل این بسته چند روز بعد از آن اعلام می‌شود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، یک لایحه شامل ۶۱ میلیارد دلار کمک نظامی برای اوکراین که در کنگره تصویب شده بود را امضا کرد.
اوکراین مجهز به تعداد کمی سامانه‌های دفاعی پاتریوت در کنار سایر سیستم‌های دفاع ضدهوایی ساخت غرب و ذخیره موجود موشک‌های زمین به هوا (اس ای ام) مانند اس-۳۰۰ است که از دوران شوروی به جا مانده است.اتریوت قوی‌ترین و گرانترین سیستم دفاع هوایی است که اوکراین در اختیار دارد. هر سامانه کامل پاتریوت حدود یک میلیارد دلار ارزش دارد و هر موشک آن تقریبا ۴ میلیون دلار.
آلمان هم قول یک سیستم پاتریوت اضافه به اوکراین را داده و بنابرگزارش‌ها اسپانیا هم گفته است که تعدادی موشک پاتریوت در اختیار اوکراین می‌گذارد.


 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها