به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۴:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۴۶۷۷۶۳

لیگ ایران مربی هوچیگر می‌خواهد نه فنی!

لیگ ایران مربی هوچیگر می‌خواهد نه فنی!
گروه ورزشی:پس از حذف استقلال در جام حذفی توسط مس رفسنجان در مرحله ۱/۱۶ نهایی، قرعه به نام قرمزهای پایتخت افتاد که در یک مرحله بالاتر و در یک بازی فوق هیجانی توسط آلومینیوم اراک از گردانه رقابت های حذفی کنار بروند. شاگردان اوسمار در این بازی دو بار با دو گل از حریف پیش افتادند و هر دو بار قدر برتری خود را ندانستند و در نهایت پس از ۱۲۰ دقیقه در ضربات پنالتی بازی را به شاگردان مجتبی حسینی واگذار کردند تا این اراکی ها باشند که به جمع ۸ تیم برتر رقابت های حدفی راه پیدا می کنند.
 
به گزارش خبرآنلاین،به یهانه این بازی و رقابت سخت پیش روی دو تیم استقلال و پرسپولیس در آخر این هفته با پیشکسوت فوتبال ایران میثم بائو هم کلام شدیم که در ادامه متن کامل گفت و گو را می خوانیم؛

*از بازی پرسپولیس شروع کنیم بازی عجیبی که در آن آلومینیوم دو بار به بازی برگشت و موفق شد در نهایت به مرحله بعدی راه پیدا کند
بازی بسیار خوب و کامل بود، همه چیز داشت، پرسپولیس دو بار با دو گل جلو افتاد و به نظرم وقتی که بازی 4-2 شده بود آنها فکر کردند همه چیز تمام شده و بازی را نگه نداشتند. البته به نظرم یکی دیگر از عواملی که باعث باخت پرسپولیس شذ تعویض های اوسمار بود، بیرون بردن بازیکنانی مثل ترابی و سروش رفیعی باعث می‌شود که تیم در شرایط حساس و زمانی که آلومینیوم با تمام وجود در حال حمله است بزرگ تر نداشته باشد و همین قضیه باعث می‌شود نتوانند بازی را نگه دارند. آلومینیومی ها نیز بازی در زمین خودشان بود و مقابل هوادارانشان با تمام وجود و حرفه ای بازی کردند و در نهایت دیدیم که بازی را در ضربات پنالتی بردند و به مرحله بعد رفتند.

*بازی بعدی پرسپولیس در لیگ مقابل سپاهان است که بازی بسیار مهمی برای شاگردان اوسمار به حساب می‌آید
درسته، اما از نظر من سپاهان آن سپاهان سال های قبل نیست، ثبات ندارد و دیدیم که از ابتدای فصل تا حالا بالا و پایین زیادی را تجربه کرده است. پرسپولیس از ابتدای فصل خوب بود و نیم فصل بهتر هم شد، در بازی قبل نیز آنها 4 گل زدند و فقط از روی ضعف خط دفاعی گل خوردند. اگر سپاهان همان روند چند فصل اخیر را ادامه دهد، به نظرم در این بازی شانس برد پرسپولیس بیشتر از سپاهان است.

*از طرف دیگر استقلال در تبریز مهمان تراکتور است.
بدون شک بازی سختی خواهد بود، استقلال باید در تبریز پر هوادار به مصاف تیمی برود که این روزها تغییرات زیادی در کادر فنی خودش داشته اما با برد در بازی قبل با روحیه بسیار بالایی به میدان خواهد آمد و هوادارانی که به استادیوم می آیند نیز کار را برای استقلالی ها سخت خواهند کرد.

*این دو بازی می تواند به نوعی قهرمان این فصل را مشخص کند.
با توجه به بازی های باقیمانده و اینکه استقلال و پرسپولیس سخت ترین بازی هایشان را در این هفته دارند، نتیجه این دو بازی از نظر من تا حد زیادی می تواند قهرمان را مشخص کند، بله

*مدتی است که شما از فوتبال فاصله گرفته‌اید، دلیل خاصی دارد؟
من فصل گذشته در کادر مدیریتی تیم نساجی بودم، اما از یک جا به بعد دیدم شان من حفظ نمی‌شود و همین موضوع باعث شد که از فوتبال بیرون بیایم، وقتی مدیری قرارداد من را که تحصیل کرده رشته مدیریت هستم با یک تدارکاتی به یک اندازه می نویسد یعنی شان من حفظ نشده است، من به پولش کاری نداشتم برای من این کار بی احترامی به سابقه و فوتبال و زحماتی بود که سالها در ایران کشیدم.

در حال حاضر دکتری قبول شدم و هر از گاهی نیز در باشگاه ها پینگ پنگ بازی می کنم، وقتی اینطور با آدم بر خورد می‌شود دلسرد می‌شوی و ترجیح می دهی بیرون باشی. در ایران که نمی‌شود از فوتبال پایه ها شروع کرد، آنقدر زد و بند و رانت در آنها هست که هیچی در لیگ برتر که جایگاه ما است سرجایش نیست. در این لیگ فقط 16،17 سرمربی حضور دارند و هر فصل چرخشی عوض می‌شوند. همین افراد وقتی کسی را می بینند که هوش مربیگری دارد به او اجازه رشد نمی‌دهند.

اگر دقت کنید در کنار این آقایان کمک هایی هستند که تا 100 سال دیگر هم سرمربی و شماره یک هیچ تیمی نمی‌شوند. در حال حاضر مهم نیست که کمک شما دانش فنی داشته باشد، مهم این است که هوچیگری بلد باشد و به خوبی بتواند داد بزند، وگرنه هیچ سرمربی دوست ندارد کمک مربی با دانش کنارش داشته باشد که نکند روزی رشد کند و جای او را بگیرد. خودم مدتی روی نیمکت نساجی بودم و دیدم که همه از کسی که بیشتر داد می زد تعریف می کردند و می گفتند او کمک خوبی است.
برچسب ها: میثم بائو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها