به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۲:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۴۶۹۷۰۲

حمله مجدد روسیه به تأسیسات انرژی اوکراین 

حمله مجدد روسیه به تأسیسات انرژی اوکراین 
گروه بین الملل: اوکراین می‌گوید حملات موشکی و پهپادی گسترده روسیه به این کشور ، دوازده تأسیسات زیرساختی حیاتی را هدف قرار داد و به سه نیروگاه حرارتی دوران شوروی آسیب جدی وارد کرد.
نیروی هوایی ارتش اوکراین در کانال تلگرام خود اعلام کرد: «دشمن از ۷۶ پرتابه هوایی، شامل ۵۵ موشک و ۲۱ پهپاد تهاجمی، استفاده کرد که ۳۹ موشک و ۲۱ پهپاد سرنگون شدند».
در جریان این حملات دو نفر در نزدیکی کی‌یف، پایتخت، و یک نفر نیز در منطقه کیرووگراد زخمی شدند.
گرمان گالوشچنکو، وزیر انرژی اوکراین، در کانال تلگرامی خود نوشت: «دشمن از برنامه‌های خود برای محروم کردن اوکراینی‌ها از نور دست نکشیده است. یک حمله گسترده دیگر به صنعت انرژی ما.»او افزود که تأسیسات تولید و انتقال برق در مناطق پولتاوا، کیرووگراد، زاپوریژیا، لویو، ایوانو-فرانکیوسک و وینیتسیا هدف قرار گرفتند.
این حمله تازه‌ترین مورد از موج حملات به زیرساخت‌های انرژی حیاتی اوکراین است که از ماه مارس آغاز شد. مقامات اوکراینی پیشتر مجبور شده بودند که برنامه خاموشی را در چند منطقه به اجرا در آورند، اما تأثیر کامل این اتفاق احتمالاً در تابستان و زمستان که مصرف انرژی به اوج خود می‌رسد احساس خواهد شد.
 ماکسیم کوزیتسکی، فرماندار لویو گفت که روسیه همچنین به تاسیسات ذخیره گاز طبیعی در این منطقه حمله کرده است.
روسیه بارها مدعی شده که غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهد، اما سیستم انرژی اوکراین را یک هدف قانونی برای حمله نظامی می‌داند.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها
پربحث‎ترين مطالب و خبرها