به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۸:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : ۴۶۹۷۴۷

طالبان: همکاری با افغانستان اینترنشنال ممنوع!

گروه بین‌الملل: حکومت تروریستی طالبان محدودیت‌های جدیدی را برای همکاری و ارتباط با شبکه‌ رسانه‌ای «افغانستان اینترنشنال» که در لندن مستقر است، اعمال کرده است.
طالبان: همکاری با افغانستان اینترنشنال ممنوع!
کمیسیون رسیدگی به تخطی‌های رسانه‌ای وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت طالبان در اعلامیه‌‌‌ای از کارشناسان، تحلیلگران و خبرنگاران خواسته است ‌تا از شرکت در بحث‌های این رسانه و «هر نوع همکاری» با آن خودداری کنند. افغانستان اینترنشنال، رسانه‌ای که پس از بازگشت طالبان به قدرت در لندن ایجاد شد، مخاطبان خاص خود را از طریق ماهواره در افغانستان پیدا کرده است. دیروز کمیسیون تخطی رسانه‌‌ای حکومت طالبان این رسانه را به «تخلفات حرفه‌ای، نقض حدود اخلاقی و قانونی» و «تحریک تعصبات قومی، زبانی، و منطقه‌ای» متهم کرده و مدعی شد که از این رسانه شکایت‌هایی مبنی بر «نقض حریم خصوصی شهروندان و اشخاص حقوقی» دریافت کرده‌اند.
اما هارون نجفی‌زاده، رئیس اجرایی افغانستان اینترنشنال، به بی‌بی‌سی گفت که این اقدام طالبان «تهدیدی برای رسانه‌های آزاد و به هدف تحت فشار قرار دادن ما برای چشم‌پوشی از استانداردهای حرفه‌ای است و کار نخواهد کرد.»
 این کمیسیون همچنین افغانستان اینترنشنال را به «عدم‌بی‌طرفی» متهم کرده است که فرصتی را برای مخالفان حکومت طالبان فراهم می‌کند تا علیه «نظام در افغانستان» صحبت کنند. حکومت طالبان گفته که «همچنین ارائه تسهیلات برای زمینه‌سازی پخش این رسانه در اماکن عمومی ممنوع است.» نجفی‌زاده گفت: «مایه تاسف است که آنها افغان‌ها را از دریافت اخبار و تحلیل محروم‌ می‌کنند. این بر ما تاثیری نخواهد گذاشت،‌ زیرا اعتماد ما بین مردم بالاست. بسیاری از منابع در داخل طالبان به همکاری با ما ادامه می‌دهند. ما هیچ کارمند یا خبرنگار حق الزحمه‌ای در افغانستان نداریم. این کانال به‌روی طالبان، هواداران آنها، متخصصان و فعالان در افغانستان باز است.»
حکومت طالبان پس از تسلط مجدد بر افغانستان، محدودیت‌های زیادی را بر رسانه‌های داخلی و خارجی اعمال کرد و نهادهای دفاع از حقوق خبرنگاران، حکومت طالبان را به عدم دسترسی به اطلاعات و بازداشت، آزار و اذیت خبرنگاران متهم می‌کند.
در این مدت هزاران خبرنگار افغانستان را ترک کردند و صدها رسانه بسته شدند. اما طالبان خود را متعهد به «آزادی رسانه‌ها در چارچوب شریعت اسلامی» می‌دانند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها
پربحث‎ترين مطالب و خبرها