به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۲۲:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۴۸۳۲۹

حمله داعش به شهری در ۸۰کیلومتری بغداد

گروه بين الملل: تروریست‌های داعش در عراق به شهر ضلوعیه در ۸۰ کیلومتری شمال بغداد، حمله کرده و بخش‌هایی از آن را گرفته‌اند.
حمله داعش به شهری در ۸۰کیلومتری بغداد
به گزارش بی بی سی، پایگاه‌های پلیس و ساختمان‌های دولتی از جمله مکان‌هایی است که به دست شبه نظامیان تحت رهبری داعش افتاده است. شهر ضلوعیه پیش از این نیز به دست شورشیان افتاده بود، اما نیروهای دولتی موفق شده بودند آنها را از شهر بیرون برانند. خبرگزاری رویترز می‌گوید که حمله به شهر ضلوعیه با یورش ۵۰ تا ۶۰ خودروی حامل تروريستها صورت گرفته است. خبرگزاری فرانسه هم از قول یک مقام امنیتی می‌گوید که در درگیری ضلوعیه شش نفر کشته شده‌اند.

حملات داعش در حالی ادامه دارد که جناح‌های سیاسی عراق هنوز نتوانسته‌اند بر سر انتخاب نخست‌وزیر جدید به توافق برسند. گروه‌های سنی و کرد به شدت منتقد سیاست‌های نوری مالکی، نخست‌‌وزیر کنونی، هستند و با نخست‌وزیری دوباره او مخالفت می‌کنند. جلسه دوم پارلمان عراق نيز امروز برای انتخاب نخست‌وزیر، رئیس جمهور و رئیس مجلس بي نتيجه خاتمه يافت. جلسه اول پارلمان عراق هم دو هفته پيش، پس از کمتر از دو ساعت و با آبستراکسیون نمایندگان کرد و سنی نیمه‌تمام مانده بود. دیروز نیکولای ملادوف، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور عراق به جناح‌های مختلف هشدار داد که یا هر چه زودتر دولتی فراگیر تشکیل دهند و یا شاهد فروپاشی کشورشان باشند.