به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۹ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۴۸۹۰۴

رولینگ رمان‌ جنایی‌اش را ادامه می‌دهد

گروه فرهنگ و هنر: جی.کی‌ رولینگ، نویسنده هفت‌گانه هری پاتر اعلام کرد، نگارش مجموعه رمان‌های جنایی‌اش با نام مستعار «ریچارد گالبریث» را همچنان ادامه می‌دهد.
رولینگ رمان‌ جنایی‌اش را ادامه می‌دهد
دو رمان نوای فاخته و کرم ابریشم به‌عنوان جدیدترین آثار رولینگ اما با نام مستعار ریچارد گالبریث روانه بازار شدند و زمانی که مشخص شد نویسنده آن‌ها کیست، حواشی بسیاری به پا شد. خالق مجموعه رمان‌های هری پاتر اخیرا اعلام کرده احتمالا تعداد این آثار جنایی حتی بیش از هفت‌گانه پرفروشش هم بشود. فاش شدن راز رولینگ پس از انتشار نوای فاخته، فروش این کتاب را به طرز چشمگیری افزایش داد تا جایی که اثر رولینگ در صدر جدول پرفروش‌ترین کتاب‌های ادبیات داستانی انگلیس قرار گرفت. نکته جالب اینکه نوای فاخته به قلم نویسند‌ه‌ گمنامی چون ریچارد گالبریث به چندین ناشر عرضه شد و هیچ یک حاضر به چاپ آن نشدند، اما اکنون فروش آن تا جایی رشد کرد که نام این رمان در بالاترین رتبه‌ وب‌سایت آمازون قرار گرفت.

کرم ابریشم دومین جلد این مجموعه نیز در ماه ژوئن سال جاری میلادی روانه بازار شد و با استقبال قابل‌توجهی روبرو شد. این رمان‌نویس ثروتمند و مشهور انگلیسی در مصاحبه‌ای اظهار داشت: کتاب‌هایی که با نام گالبریث منتشر می‌شوند، بیش از هفت جلد خواهند شد. این مجموعه کاملا باز است. واقعا نوشتن این کتاب‌ها را دوست دارم، بنابراین نمی‌دانم نقطه پایان آن در ذهنم کجاست.

رولینگ در ادامه افزود: این رمان‌ها برعکس قصه‌های هری که شامل یک داستان عمده، شروع و پایان می‌شد، دربرگیرنده داستان‌های مجزا هستند و من همین را دوست دارم. بنابراین تا زمانی که کارآگاه داستان زنده است، می‌توانم موردهای مختلف را به او بدهم. تقریبا نیمی از رمان سوم را نوشته‌ام و نگارش پی‌رنگ داستان چهارم را هم شروع کرده‌ام.

رولینگ در پایان صحبت‌هایش به علاقه‌اش به رمان‌های کارآگاهی و جنایی اشاره کرد و گفت: من از کتاب‌های دوران طلایی لذت می‌برم. من از طرفداران آثار آگاتا کریستی، دوروتی ال.سایرز و مارگری آلینگام بودم که در نیمه قرن بیستم قلم می‌زدند. آلینگان را بیش از همه دوست داشتم و بسیار از رمان‌هایش لذت می‌بردم.
مرجع : ايسنا