به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۳:۱۰
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۲ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۵۲۳۴۶
وزیر اطلاعات در اجلاس روسای آموزش و پرورش:

راهکار حجاب، فریاد و تو سری زدن نیست

گروه سياسي: وزیر اطلاعات با بیان اینکه امروز مسوولیت وزارت اطلاعات بر عهده عضوی از جامعه فرهنگیان گذاشته شده است، گفت: رویکرد امروز وزارت اطلاعات، فرهنگی است.
راهکار حجاب، فریاد و تو سری زدن نیست
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمود علوی در اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور افزود: مقابله با تفکرات الحادی و شیطان پرستی، برخورد امنیتی نیست بلکه فرهنگی است و حتی مسئله حجاب و عفاف هم راهکارش برخورد فریاد زدن و توسری زدن نیست، بلکه راهکارش راهکار فرهنگی است. علوی اظهار داشت: وزارت اطلاعات برای آموزش و پرورش امنیت ایجاد می کند و دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید باید از امنیت روانی برخوردار باشند و بتوانند حرفشان را بزنند و این حرف زدن باید اقناعی باشد نه اسقاطی. آموزش و پرورش به عنوان خط مقدم حرکت در زمینه آموزش و پرورش دارند و باید انسان ها احساس شخصیت کنند وجامعه را در بستر رشد و تعالی قرار دهند و این وظیفه همه دستگاه‌هاست. وی ادامه داد: اگر انسان ها این برداشت را داشته باشند دیگر شاهد رفتارهای امنیت شکن نخواهیم بود. کسی که برای خودش ارزش انسانی قایل باشد با رفتارهای غیر انسانی، شخصیت خود را زایل نمی کند. ما در وزارت اطلاعات معتقدیم که هرچه کار وزارت آموزش پرورش، دانشگاه ها و دستگاه های فرهنگی را با دستگاه امنیتی گره بزنیم، می توانیم به امنیت پایدار دست یابیم. وزیر اطلاعات با بیان این که ما هم عضو جامعه فرهنگیان هستیم و مسوولیت وزارت اطلاعات بر دوش یک عنصر فرهنگی گذاشته شده است، گفت: ما با رویکرد فرهنگی در جهت صیانت از جامعه، نیروهای آموزشی و پرورشی و صیانت از همه عزیزانی که خدمت می کنند، تلاش می کنیم تا همه امنیت داشته باشند.
علوی تاکید کرد: معلم، دانش آموز، دانشجو و استاد باید بتوانند به راحتی حرفشان را بزنند و معلم و استاد هم باید به صورت اقناعی با دانش آموزان و دانشجو برخورد کنند نه اثباتی و دهانش را نبندند.

وی اظهار داشت: دلیلی ندارد در یک خانواده برادری برادر دیگر را تهدید کند، وزارت اطلاعات در شان جمهوری اسلامی نمی‌بیند که جامعه را که محل پرورش استعدادهاست به فضای رعب تبدیل کند و بگوید که می‌خواهد جلوی ناهنجاری ها را بگیرد، بسیاری از این رویکردها باید اصلاح شود. عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: فشار برروی افراد چیزی را حل نمی کند، بلکه عقده درست می‌کند، آن گاه سر از ناهنجاری و کارهای غیر امنیتی در می‌آورد.
علوی به ضرورت توجه به رفتار دانش آموزان اشاره کرد و گفت: ما نباید فقط به درس خواندن توجه کنیم و این که از نظر فکری به هرجا که می خواهند، بروند بروند، درویش می شوند، صوفی می‌شوند، بی‌دین می‌شوند و به سمت اباهیگری می‌روند کاری نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: اسلام اجازه نمی دهد، اسلام می گوید شما باید از مرزهای صحیح عقیدتی مواظبت کنید و این رسالت عزیزانی است که در سنگر آموزش و پرورش تلاش می‌کنند.