به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۳ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب : ۵۳۴۳۹

نگاهي به هفته هفتم ليگ‌برتر فوتبال ايران

گروه ورزشي: امروز هفته هفتم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال ايران با برگزاري 4 ديدار آغاز مي‌شود.
نگاهي به هفته هفتم ليگ‌برتر فوتبال ايران
گسترش فولاد ـ نفت تهران
ورزشگاه بنیان دیزل گسترش فولاد میزبان اولین بازی این هفته لیگ است، مسابقه ای حساس تر برای گسترش که در این فصل خوب نمایش نداده و رقابتی مهم برای نفت که در کمرکش جدول، لیگ را با هدف بالانشینی آغاز کرده است. علیرضا منصوریان و مهدی تارتار که با فاصله چند سال مربوط به یک نسل از مربیگری هستند رقابتی سخت و تاکتیکی برای این بازی خواهند داشت. فاصله دو تیم در جدول تنها 2 امتیاز است اما اوضاع تارتار به صورت طبیعی دشوارتر از منصوریان است. منصوریان که دومین تجربه لیگ برتری خود را پشت سر می‌ گذارد، در بازی فردا عقب خواهد نشست و به امید وینگرهای سریعش خواهد ماند و البته که گسترش هم دو هفته پیش پیکان را در بازی خانگی شکست داده به امید اتفاقات خوشایند است.

سپاهان ـ ملوان
پارسال در همین روزها و یکی، دو هفته بعد از اولتیماتوم باشگاه ملوان به اسکوچیچ این مربی کروات در اصفهان با 2 گل سپاهان را شکست داد و با اعتماد به نفس ناشی از این تیم پیروزی تیمش را تبدیل به پدیده رقابت های لیگ پارسال کرد. امسال نصرت ایراندوست در شرایط مشابه با سال گذشته اسکوچیچ تیمش را به اصفهان می‌ برد تا شاید معجزه اسکوچیچ تکرار شود. این کار راحتی نیست، اگرچه ملوان استخوان بندی سال گذشته را حفظ کرده، اما به نظر آنها باور ناگهانی سال گذشته را از دست داده اند. سپاهان که مهدی شریفی را به تیم امید داده است، بعد از 3 هفته مداوم ناکامی در کسب پیروزی فردا باید فاتح این مسابقه بشود والا اوضاع برای زلاتکو کرانچار هم دشوار می‌ شود.

نفت مسجدسلیمان ـ استقلال
چه بشود در شهر اولین چاه نفت خاورميانه، ام آی اس محبوب. آنها در سالی که مدام در حال تجربه اولین ها هستند حالا میزبان صدرنشین لیگ‌برتر خواهند بود، مسابقه ای که شاید برای تیم صدرنشین سخت تر از گذشته به پایان برسد، بخصوص که آنها مشکلاتی در خط دفاعی دارند. با این حال با وجود پیش‌بینی های منطقی از این مسابقه و شور و حرارت آنها به نظر آبی ها 3 امتیاز این بازی را کسب می‌ کنند. اگرچه نفت در بازی هفته گذشته مقابل تراکتور پس از 10 نفره شدن هم نمایش خوبی از خود نشان دادند و حقشان شکست با 3 گل نبود. برای مجید باقری نیا که سابقه پیروزی مقابل استقلال و پرسپولیس را دارد این بازی فرصتی برای تمدید کار در مسجدسلیمان است.

استقلال خوزستان
ـ پدیده
استقلال خوزستان یکی از سه تیم قعرنشین لیگ است اما عبدالله ویسی سرمربی این تیم کماکان با اعتماد به نفس به کارش ادامه می‌ دهد. آنها فردا در آخرین بازی روز اول هفته هفتم میزبان تیمی هستند که قصد دارد تاریخ را در مشهد تغییر بدهد، تیمی با مربیگری علیرضا مرزبان که مثل خود ویسی پس از سال ها دستیاری سرمربیگری در سطح اول فوتبار را تجربه کرد. ویسی برای پیروزی مقابل پدیده کار راحتی ندارد، بخصوص که حریف روی دور موفقیت قرار گرفته است. با این حال این یکی از فرصت های عبدالله است، مربی ای که دیگر فراموش کرده ایم زمانی او را به نام گواردیولا صدا می‌ کردیم.
مرجع : ورزش 3