به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۶:۲۱
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۵ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۵۳۷۳۷
دوران درآمدهای وافر به سر آمده است

نوبخت: ما نیامده‌ایم فقط کلنگ بزنیم

گروه اقتصادي: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت : در حالی دوران درآمدهای وافر سرآمده که طی هفت هشت سال گذشته روزهایی بود که بیش از 700 میلیارد دلار به حساب کشور می آمد.
نوبخت: ما نیامده‌ایم فقط کلنگ بزنیم
محمدباقر نوبخت در دیدار با منتخبان اعضای شوراهای اسلامی استان خراسان رضوی افزود: دولت یازدهم در روزهای سخت و تنگنا، اداره کشور را به دست گرفت زیرا دیگر از درآمدهای 120میلیارد دلاری خبری نیست پس نباید به دنبال امور غیر واقعی برویم. وی همچنین اظهار داشت : دو هزار و 900 طرح ناتمام در استانهای سراسر کشور وجود دارد لذا از این که کلنگی سریع زده شود خیلی استقبال نکنید.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد : ما نیامده ایم فقط کلنگ بزنیم تا برای یک لحظه مردم را خوشحال کنیم.وی افزود: مطمئن باشید تا پایان امسال دوباره به خراسان رضوی می‌آییم تا طرحهایی را که در این سفر کلنگ زده ایم افتتاح کنیم. نوبخت در ادامه همچنین گفت: امروز کشور در شرایط تحریم به سر می برد یعنی از چهار میلیون بشکه نفتی که در روز می توانیم تولید کنیم فقط امکان صادرات یک میلیون بشکه را داریم و پولش نیز به حسابهایی می رود که نمی توانیم آن را به ریال تبدیل کنیم.

وی افزود: در این دوره با زورگویان جهان پنجه در پنجه هستیم که فقط در مرحله نخست مذاکرات هسته ای گذاشته اند 4،2 میلیارد دلار از کل منابع بلوکه ایران آزاد شود و در دور بعدی مذاکرات نیز قرار است 2،8 میلیارد دلار را آزاد کنند. معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری ادامه داد: هم اکنون کشور میلیاردها دلار پول دارد که در بانکهای کشورهای دیگر است اما بخاطر تحریم امکان تبدیل آن به ریال نیست، همین وضعیت باعث شد پارسال سه درصد از منابع کشور حاصل نشود. وی گفت: ما در جنگ اقتصادی با دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی هستیم که نوع مقابله با آن نیز از جنس منطق، استدلال حقوقی و روانشناسی بین المللی است.

نوبخت افزود: از طرفی دشمن می خواهد جلوه خشنی از مردم متمدن و با فرهنگ ایران به جهان ارائه دهد اما از روزی که به جای تند سخن گفتن در سیاست خارجی، با منطق صحبت کردیم در تمام نظرسنجیهای انجام شده در غرب، مذاکره با ایران بر مقابله نظامی ترجیح داده شد. وی گفت: به همین خاطر است که جریان تکفیری داعش در جهان اسلامی بوجود آمده است.
مرجع : ايرنا