به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۲۱:۱۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۵۴۰۳۴
دادستان سابق استان اصفهان:

اجرای حکم پنج «قطع‌يد» را رسانه‌ای نکردیم

گروه جامعه: دادستان سابق استان اصفهان از اجرای پنج فقره «قطع ید» در زندان این استان در یک سال گذشته خبر داده و گفته خبر اجرای این احکام به دلیل «دشمنی‌های بیرونی رسانه‌ای» اعلام نشد.
اجرای حکم پنج «قطع‌يد» را رسانه‌ای نکردیم
به گزارش ایسنا، محمدرضا حبیبی در مراسم تودیع و معارفه رییس کل دادگستری استان یزد و دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان افزود: اگر مجموعه دادگستری استان اصفهان در تلاش است تا در صف مقدم مبارزه با جرایم و تأمین امنیت قرار بگیرد، باید بتواند این سه شعار سرعت، دقت و قاطعیت را مطابق با منویات مقام معظم رهبری، سیاست‌های کلی قوه قضائیه به مرحله اجرا درآورد.

دادستان سابق استان اصفهان درخصوص سرعت رسیدگی به پرونده‌های قضایی استان، گفت: دادسرای استان اصفهان به صورت ماهانه بین 9 تا 10 هزار فقره پرونده وارده دارد و به طور سالانه چیزی حدود 100 هزار فقره پرونده به دادسرا وارد می‌شود. در حال حاضر موجودی پرونده های شعب تحقیق در استان اصفهان بالغ بر 4 هزار و 500 هزار پرونده است. حبیبی با اشاره به دقت بالا و قاطعیت عمل قضات در دادسرای استان اصفهان اضافه کرد: طی یک سال گذشته پنج فقره قطع ید به عنوان حد شرعی از سارقان باسابقه در زندان اجرا شده که به دلیل دشمنی‌های بیرونی رسانه‌ای نشده است اما به اعتراف مأموران نیروی انتظامی این اقدام تأثیر خوبی را بر جامعه گذاشته و میزان جرم و جنایت را کاهش داده است.

وی افزود: قوه قضائیه در پیگیری اقدامات سارقان مسلح در سطح کشور نیز بسیار خوب عمل کرده است به طوری که در یک مورد اخیر، یک باند ضد امینت کشور که اقدام به سرقت از طلافروشی‌های سراسر ایران می‌کرد، توسط مأموران نیروی انتظامی استان شناسایی شد و دو تن از سرکرده‌های این گروه محارب، اعدام شدند که پدر یکی از آن‌ها در خارج از کشور جزء منافقان بود. دادستان سابق استان اصفهان ادامه داد: طبق آخرین آمار نیروی انتظامی استان اصفهان همین اقدام دادستانی استان باعث کاهش 33 درصدی سرقت مسلحانه در کل کشور شده است.