به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۵۶۶۵۳
آبریزش ها سبب خسارت زیادی به برج آزادی شده؛

نشت آب؛ بلای جان برج آزادی

گروه جامعه: مسجدجامعی صبح امروز در تهرانگردی خود از قسمت‌های مختلف برج آزادی دیدن کرد.
نشت آب؛ بلای جان برج آزادی
صبح امروز برنامه تهران گردی مسجدجامعی به بازدید از برج آزادی تهران اختصاص داده شد. در این بازدید احمد مسجد جامعی از قسمت‌های مختلف برج آزادی دیدن کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این برج قرار گرفت. «شاه علی»، مدیر برج آزادی نیز در این بازدید از آبریزش‌های واقع در بالای برج آزادی گلایه کرد و عنوان داشت: این آبریزش‌ها سبب شده است که خسارات زیادی به پیکره برج آزادی وارد شود.

وی با نشان دادن بخش‌هایی از قسمت‌های برج که ریزش آب فضای سبز بالایی برج سبب آسیب رساندن به آنها شده است گفت: چندی پیش اتاق مدیر گالری‌های برج آزادی دچار آب گرفتگی شدید شد که با استفاده از پمپ توانستیم آب این اتاق را خارج کنیم. وی با بیان اینکه چندی پیش فضای محوطه برج آزادی طراحی جدیدی شد گفت: از آن پس مشکلات عدیده‌ای ایجاد شد که یکی از این مشکلات آب گرفتگی نماهای پایینی شد. مدیر برج آزادی همچنین قسمت‌هایی از سینمای برج آزادی را به مسجدجامعی و تیم همراه نشان داد که تنوع چینش صندلی‌ها یکی از شگفتی‌های این برج بود.

همچنین شاه علی پرده آبی را که برای اولین بار در ایران در برج آزادی رونمایی شده بود را به تیم تهران گردی نشان داد و عنوان کرد که با وجود سال‌ها از ساخت این پرده آب، باز هم این پرده در نمایش‌های مرتبط به کار گرفته می‌شود. همچنین مسجدجامعی از رباط پیانوزن برج آزادی که قادر بود هشت آهنگ را بنوازد بازدید و از وی درخواست کرد که قطعه‌ ایران را بنوازد.

احمد مسجد جامعی در ادامه تهران گردی صبح امروزش (جمعه) از سازمان هواشناسی کشور نیز بازدید و مورد استقبال داوود پرهیزکار، رئیس سازمان هواشناسی کشور قرار گرفت. وی در این بازدید عنوان کرد که اولین گزارش هواشناسی مربوط به سال 1298 است. وی همچنین در مورد خاطرات دکتر پولاک، بنیانگذار جراحی جدید در ایران اشاره کرد و گفت: در خاطرات این فرد آمده است که پس از انجام عمل جراحی و برای آنکه بیماران دچار گوشت اضافه نشوند آنها را در هوای باز تهران می‌خواباند تا با توجه به هوای پاک تهران این زخم‌ها زودتر بهبود یابد اما حالا توجه کنید که هوای تهران به قدری آلوده است که در روزهایی که هوا بسیار آلوده است سازمان بهشت زهرا اعلام می‌کند که تعداد افراد به خاک سپرده افزایش یافته است.

همچنین داوود پرهیزکار رئیس سازمان هواشناسی کل کشور نیز در مورد طوفان تهران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در ابتدا، وزش باد 30 کیلومتر بر ساعت بود اما در حدود یک ربع این سرعت به 120 کیلومتر بر ساعت رسید و بر اساس تحقیقات صورت گرفته از زمان تشکیل، رشد و وقوع این طوفان تنها دو ساعت زمان برد. وی همچنین به تاثیر تحریم‌ها بر صنعت پیش‌بینی هوا اشاره کرد و گفت: بیشتر تجهیزات سازمان هواشناسی از خارج از کشور تهیه می‌شود و وجود این تحریم‌ها، آسیب‌های زیادی را وارد کرد.

وی همچنین در مورد گرد و خاک تهران نیز گفت: گرد و خاک تهران منشا داخلی دارد و قابل شناسایی نیز هست چرا که براساس اسنادی که موجود است در زمین‌های اطراف تهران خاک زیر و رو شده و این تغییر خاک سبب شده که در هنگام وزش بادی سطحی، گرد و خاک ایجاد شود.
مرجع : ایسنا