به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۵۶۶۵۷
بادهای که در تهران می وزد باعث گرد و خاک می شود

تاثیر پارازیت بر تصویر هواشناسی

گروه جامعه: رئیس سازمان هواشناسی کل کشور توضیحاتی را در خصوص قطع نهال‌های تهران و همچنین ناخوانا بودن تصاویر رادار هواشناسی ارائه کرد.
تاثیر پارازیت بر تصویر هواشناسی
داوود پرهیزکار در حاشیه تهرانگردی مسجدجامعی در مورد قطع 120 اصله درخت توسط سازمان هواشناسی توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: در این قطعه زمین تعدادی نهال کاشته شده بود اما به دلیل اینکه از سال 87 تاکنون نظارت و نگهداری دقیقی از آن صورت نگرفته بود متاسفانه بخشی از این نهال‌ها خشک شده بودند. وی با اشاره به اهمیت و لزوم محوطه سازی این قسمت از سازمان هواشناسی گفت: متاسفانه پیمانکار، علمی عمل نکرده و با بلدوزر اقدام به برداشت این تعدادی درخت کرده که قسمتی‌ از درخت‌های سرسبز نیز نابود شده اما بر اساس دستور ارائه شده مقرر شد که این نهالستان به زودی تهیه شود و درخت‌ها مجددا کاشته شوند.

وی در پاسخ به سوال مبنی بر ضریب خطای پیش بینی هوا، گفت: صحت پیش بینی هوا در فصل، حدود 60 تا 70 درصد است اما پیش بینی کوتاه مدت روزانه بیش از 80 درصد صحت دارد. به گفته پرهیزکار سازمان هواشناسی کشور از استانداردهای سازمان هواشناسی جهان (WMO) پیروی می‌کند. وی همچنین با بیان اینکه متاسفانه یک سوم تصویر رادار تهران واقع در منطقه پرند ناخوانا است، گفت: احتمالا به دلیل وجود پارازیت این تصویر ناخوانا شده است که باید سازمان تنظیم مقررات رادیویی در مورد چرایی این تصویر ناخوانا توضیح دهد. وی همچنین درباره گرد و خاک تهران نیز گفت: بادهایی که در تهران می‌وزد نباید موجب بروز گرد و خاک شود اما متاسفانه بنا به دلایلی خاک به قدری نرم شده که وزش بادهای هرچند اندک و کم‌قدرت، سبب بروز پدیده گرد و غبار می‌شود.
مرجع : ایسنا