به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۴ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۵۶۹۱۰
آرمان در یک نگاه

سنگ اندازی نتیجه هراس دلواپسان است

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز دوشنبه به بازتاب عنوان‌های سنگ اندازی نتیجه هراس دلواپسان است و انگلیس، تحریم بابک زنجانی را لغو کرد پرداخت.
سنگ اندازی نتیجه هراس دلواپسان است
این روزنامه در گفتگو با محسن صفایی فراهانی از مدیران دولت اصلاحات تیتر یک را به موضوع سنگ اندازی نتیجه هراس دلواپسان است، اختصاص داد و نوشت: وی در پاسخ به سوال انگیزه افرادی که این چنین با به نتیجه رسیدن مذاکرات مخالفت می‌کنند، چیست؟ گفت: گل آلودکردن آب و مانع تراشی در راه مذاکرات تنها از سوی افرادی انجام می‌شود که در تحریم‌ها منافعی برای خود داشتند که در تضاد با منافع مردم ایران بود. اینها اینقدر سنگ می‌اندازند تا آب گل آلود شود. اینها اینقدر سنگ می‌اندازند تا آب گل آلود شفاف نشود چون اگر شفاف بشود، بسیاری رانت‌ها اتفاق نمی‌افتد. آنهایی که خود را دلواپس می‌نامند، هر روز جلسه برگزار می‌کنند و بیانیه می‌دهند، دلواپس آینده خود هستند و نگران بسته شدن راه‌ها و رانت‌هایی هستند که در آب گل آلود در دستان آنها بود اما با شفافیت فضا از دستان آنها خارج خواهد شد.

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان انگلیس، تحریم بابک زنجانی را لغو کرد، نوشت: دیروز 6 شرکت از لیست تحریم‌های انگلستان خارج شدند که علاوه بر دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ملی نفتکش ایران، یک نام بیش از سایرین برجسته شد. شرکت سورینت اگر چه تنها یک نام است اما وقتی در کنار آن نام بابک زنجانی قرار می‌گیرد اذهان به سمت دیگری می‌رود. مالک این شرکت اکنون در زندان است و پرونده پیچیده‌ای دارد. بدهی‌های او زیاد است و برخی می‌گویند حاضر به همکاری نیست. کمیته تحقیق و تفحص از بدهی بابک زنجانی تشکیل شده تا با ضبط و فروش آنها شاید بخشی از بدهی‌هایش تسویه شود.

این روزنامه با انتخاب عنوان وحدت کاریکاتوری علیه اعتدالیون! نوشت: سخنان اعضای پایداری و حامیان محمود احمدی نژاد به خوبی نشان می‌دهد که وحدت مورد تاکید و اشاره آنان وحدتی حذفی و تاکتیکی در برابر طیف میانه رو جریان اصولگراست که هر کدام از این نحله‌ها به دلایل مختلف دل خوشی از آنها نداشته و بدنبال کنارگذاری شان در جریان اصولگرا هستند. نکته آنکه این 2 جریان ، نیز دارای اختلاف سلیقه‌های بسیار بوده و بعید است که محوریت طرف مقابل را پذیرا باشند و مخالفت با دولت یا اصولگرایان معتدل بتواند آنان را گرد یک محور جمع کند. وحدتی که تنها در قالب شعار می‌توان آن را ارزیابی کرد و معطوف به مصادره به مطلوب قدرت شکل گرفته و به جای گردهمایی اصولگرایان، تلاش برای حذف رقبا از آن مستفاد می‌شود.

چرخش پاییزی افزایش گشت پلیس اطراف مدارس، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. معاون اجتماعی ناجا از افزایش گشت‌های پلیس در اطراف مدارس برای جلوگیری از پخش مواد مخدر و تجمع پسران در محدوده مدارس دخترانه خبر داد. سعید منتظرالمهدی در مورد تمهیدات ویژه معاونت اجتماعی برای جلوگیری از تجمع پسران در اطراف مدارس دختران و همچنین جلوگیری از پخش مواد مخدر در محدوده مدارس اظهار کرد: پلیس امنیت اخلاقی با اضافه کردن گشت‌ها در محدوده مدارس و توجیه مسوولان مدارس و همچنین آموزش به خود دانش آموزان تلاش می‌کند که از موارد فوق پیشگیری کنند.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع حضور روحانی در قلب جامعه دانشگاهی، نوشت: بنابر آنچه از سوی دفتر رییس جمهوری اعلام شده، قرار است دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان سه شنبه 15مهرماه سال جاری با حضور در دانشگاه تهران آغاز سال تحصیلی جدید را به شکل نمادین کلید بزند. در همین خبر آمده است: این مراسم نمادین از ساعت 8 صبح در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران آغاز خواهد شد. حضور روحانی در دانشگاه تهران و در میان دانشجویان یادآور سال‌هایی است که رییس جمهوری اصلاحات نیز به میان دانشگاهیان می‌آمد و این سنت حسنه را پایه گذاری کرد. روندی که البته در دوران محمود احمدی نژاد طی چند سال پی گرفته شد اما به تدریج و بر اساس جو آن دوران به فراموشی سپرده شد و رییس دولت وقت ترجیح داد در چند سال پایانی به دانشگاه برای تبریک آغاز سال تحصیلی جدید نرود.