به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۸ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۶۸۸۵۸
حفظ انقلاب با تهمت و تخریب ممکن نیست

شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 18 بهمن

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز شنبه خود به بررسی عنوان های حفظ انقلاب با تهمت و تخریب ممکن نیست و دیپلماسی داغ ایرانی ازمسکو تا مونیخ پرداخت.
شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 18 بهمن
این روزنامه تیتر یک را به موضوع حفظ انقلاب با تهمت و تخریب ممکن نیست، اختصاص داد و نوشت: اعضای کابینه یازدهم همگی بر یک نکته متفق القول هستند و آن هم دعوت جامعه به اخلاق است. آنها خوب می دانند نتیجه پیش رو قراردادن اخلاق، وحدتی می شود که در عرصه های داخلی و بین المللی حل کننده بسیاری از مشکلات است. حجت الاسلام علوی گفت: انقلابی که برای اجرای احکام به وجود آمده حفظش از طریق شرع مقدس امکان پذیر است.
وی در مراسم نکوداشت پیشگامان انقلاب اظهار کرد: انقلابی که برای اجرای احکام و احیای شرح مقدس به وجود آمده، حفظش با زیر پا گذاشتن احکام امکان پذیر نیست. اما متاسفانه امروز شاهدیم که برخی به راحتی با دروغ و تهمت دست به تخریب می زنند، درحالی که انقلاب با اخلاق، انسانیت و کرامت انسانی حفظ می شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه به تاریخ و ثبت آن یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: اگر در این زمینه کوتاهی کنیم کم لطفی کرده ایم، چرا که تشخیص راه درست در آینده مبتنی بر کسب تجربه از سرمشق های تاریخی است تا در این راه از لغزش ها مصون بمانیم. روزنامه آرمان به انعکاس عنوان دیپلماسی داغ ایرانی ازمسکو تا مونیخ، پرداخت: درحالی که منتقدان توافق هسته ای هنوز درحال و هوای پیاده روی 15 دقیقه ای ظریف و کری در خیابان های ژنو هستند و بر آن شرح و تفسیر می زنند، 2 وزیر خارجه پس از دیداری کوتاهی که در داووس سوییس داشتند، این بار در مونیخ آلمان با یکدیگر به بحث و رایزنی پرداختند. دیداری که روز گذشته و پشت درهای بسته برگزار شده و مضاف بر آن وزیر امورخارجه کشورمان قرار است با همتایان خود در تروییکای اروپایی نیز دیدار و رایزنی داشته باشد.

ظریف نشان داده که هیچ فرصتی را از دست نمی دهد و اکنون که به واسطه کنفرانس امنیتی مونیخ دیپلمات های برجسته جهان زیر یک سقف گردهم آمده اند، فرصت ایده آلی برای ادامه روند دیپلماسی در مذاکرات هسته ای است. تیم مذاکره کننده ایرانی با تمام اعضای اصلی خود به مونیخ می رود تا مذاکرات جان تازه ای به خود بگیرد. البته ظریف پیشاپیش اعلام کرده که مذاکرات مونیخ به توافق نهایی منجر نخواهد شد چراکه همه وزرای خارجه 6 قدرت جهانی در آن حضور ندارند و به دلیل عدم حضور وزیر خارجه چین، طرفین نه برای امضای توافق که برای سرعت بخشیدن به روند مذاکرات گردهم می آیند. البته طرف ایرانی بیکار ننشسته و همان گونه که ظریف گفته بود که نباید در سیاست خارجی تنها نگاه شرق گرایانه یا غرب گرایانه داشت، به واسطه حضور بعیدی نژاد مدیر کل سیاسی وزارت خارجه در مسکو، رایزنی با مقامات روسی را نیز پیش می برد.

این روزنامه با انتخاب موضوع دلواپسان اصفهان مات شدند، نوشت: اگر چه رییس جمهور پس از انجام دیدار با مردم اصفهان و برخی اقشار به تهران بازگشت اما نکته قابل تامل این سفر گم شدن دلواپسان در موج حامیان دولت تدبیر و امید بود. در میان استقبال کنندگان از رییس جمهور، افرادی بودند که بر خلاف جهت حرکت می کردند و آمده بودند تا مخالفت خود را با دولت روحانی نشان دهند. آنها شعارهای تندی می دادند و پلاکاردهایی علیه برخی چهره ها در دست داشتند اما در میان انبوه جمعیتی که بعضا نامه هایی در دست داشتند تا به رییس جمهوری برسانند این تعداد اندک گم شدند. در این سفر وعده گاه دیدار روحانی با مردم اصفهان، میدان نقش جهان بود. دلواپسان مقابل جایگاه ایستادند و شعارهای خاص خود را مطرح کردند. آنها تا پایان سخنرانی شعار دادند و پلاکاردهای خود را بالا بردند و در نهایت هم مسایلی بین آنها با مردمی که برای استماع سخنان رییس جمهوری آمده بودند پیش آمد و دلواپسان شرمنده به جایگاه های خود بازگشتند.

از سخنان توکلی تعجب کردم، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. روز سه شنبه احمد توکلی نماینده چند دوره مجلس در نطق خود به موضوعاتی اشاره داشت که به گفته برخی، بیان این موارد از او بعید بود. چرا که گفته شده وی اصولگرایی است که معمولا انصاف را رعایت می کند. نطق سه شنبه او شاید از سر دلسوزی عنوان شود اما در زمانی که قوه قضاییه با صدور احکامی مانند 5 سال حبس برای محمد رضا رحیمی همچنان استقلال خود را نمایان ساخت و رویکرد اصولگرایان حامی دولت گذشته مورد نقد جدی قرار گرفت، سخنان احمد توکلی معنادار است. قدرت الله علیخانی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با روزنامه آرمان گفت: تصور می کنم آقای توکلی به تحلیل من، ناخودآگاه در جریانی قرار گرفته است که گفتار و کردار آن جریان منصفانه نبوده و نیست بلکه تسویه حساب های شخصی و گروهی است که بر موارد دیگر غلبه دارد. مطالب نطق ایشان نشان داد آقای توکلی در جرگه جریانی وارد شده که به دنبال جریان سازی است، بنابراین در مسیری اشتباه بوده که نشانی از دلسوزی ندارد و باعث تعجب بسیاری از مردم و دوستان شده است.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع دولت با تفکیک جنسیتی موافق نیست، نوشت: معاون رییس جمهور در امور زنان با تاکید بر اینکه رویکرد دولت در حوزه بهبود حجاب و عفاف ایجابی است، گفت: سیاست برخی نهادهای فرهنگی که از مبالغ کلان دولتی نیز بهره می گیرند، باید عوض شود چرا که جامعه بیش از هرگونه اقدام دیگر به بهبود فعالیت های زیربنایی مرتبط با حجاب و عفاف نیازمند است. شهیندخت مولاوردی تصریح کرد: دولت با تفکیک جنسیتی در ادارات و دانشگاه ها به اسم سالم سازی محیط کسب و کار موافق نیست چراکه زن و مرد ایرانی با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی به طور حتم مرز میان محیط خصوصی و کاری را آموخته است. ایسنا نوشت؛ مولاوردی با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف فقط ویژه دختران نیست، گفت: سالم سازی محیط کسب و کار به معنای حذف دختران و زنان از محیط اجتماع نیست، چراکه امروز بسیاری از پسران جامعه رها شده اند و بنابراین لازم است نشست های منطقه ای برای افزایش همکاری های شبکه ای میان سمن ها با هم، دولت در خود و دولت با سمن ها ایجاد شود.