به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۵۸۱۶۳
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس:

اسيد پاشي به اسم شرع قابل توجيه نيست

گروه جامعه: کميسيون امنيت ملي پيگير موضوع اسيد پاشي در اصفهان خواهد بود و نيروي انتظامي و وزارت کشور بايد در اين زمينه پاسخگو باشند.
اسيد پاشي به اسم شرع قابل توجيه نيست
احمد شوهاني عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفتگو با خبرگزاري آريا در واکنش به خبر اسيد پاشي در اصفهان با بيان اينکه بنده نيز خبرهايي در اين زمينه شنيده ام اظهار داشت: قطعا کميسيون امنيت ملي پيگير اين موضوع خواهد بود و نيروي انتظامي و وزارت کشور بايد در اين زمينه پاسخگو باشند. وي در ادامه افزود: آنچه مهم است اين است که بايد در کشور امنيت اجتماعي حاکم باشد و نيروي انتظامي نيز بايد در اين زمينه تلاش بيشتري داشته باشد.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درباره اينکه گفته مي‌شود برخي از اين افراد بي‌حجاب بوده اند و يا مباحث اين‌چنيني مطرح مي شود تاکيد کرد: نيروي انتظامي بايد مدافع حقوق همه باشد، چه با حجاب و چه بد حجاب. هنوز انگيزه ها معلوم نيست و اينکه گفته مي شود افراد بدحجاب مورد اسيدپاشي قرار مي گيرند نيز قابل قبول نيست؛ اگر افراد بدحجاب هستند بايد طبق قانون با آنان برخورد شود و از نيروي انتظامي نيز بايد مطابق قانون رفتار کند.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: ممکن است افرادي دغدغه ديني و شرعي داشته باشند و به عنوان مدافع ارزشها مي خواهند اقدامي بکنند اما اين دليل نمي شود و به هيچ وجه قابل قبول نيست که به صورت شخصي، عمومي يا جمعي اقداماتي را انجام دهند بلکه کشور قانون دارد و مراجع مربوطه بايد در اين زمينه اقدام کنند و افرادي که دلسوز هستند و دغدغه ديني دارند نيز بايد اطلاعات و موضوعات خود را به مراجع ذيربط انتقال دهند تا از اين طريق پيگيري شود. وي در پايان تاکيد کرد:اقدامات خودسرانه و تندروانه تاثير عکس داشته و به نفع جامعه نيست.

رسانه هاي غربي تلاش کرده اند تا از اسيد پاشي اخير بهره برداري کنند
احمد بخشايش اردستاني، ديگر عضو کميسيون امنيت ملي هم در اين مورد گفته است : «اينکه گفته مي شود متديّن ها نسبت به افراد بدحجاب اين اقدام را انجام مي دهند قابل قبول نيست و قطعا بسيجي ها و حزب اللهي هاي ما اين کار را انجام نمي دهند، شايد در گذشته يکسري اقداماتي انجام مي دادند و فکر مي کردند که کار خوبي انجام مي دهند ولي حالا اين نوع کارها منسوخ شده و اصلا متدين ها و مومنين اين کارها را نمي پسندند و انجام نمي دهند.»

نماينده استان اصفهان و عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه افزود: «همزمان با موضوع طرح امر به معروف و نهي از منکر در مجلس و نوع پرداختن رسانه هاي خارجي به اين موضوع اين امکان وجود دارد که گروهي مي خواهندعده اي را بدنام کنند و يا در افکار عمومي هيجان بوجود آورند و اين را القا کنند که اگر مي خواهيد اين کار را بصورت اجبار و قانونمند اجرا کنيد جامعه واکنش منفي نشان خواهد داد.» وي تاکيد کرده است: «اين اقدامات، روش انسانهاي مومن نيست و بيشتر شبيه روش گروه‌هاي تبهکار مي‌باشد»