به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۸ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۵۹۴۱۹
تصویر غلطی از رسانه‌ها درباره‌ی ایران گرفته بودیم

بازتاب خارجی رسيدن قطار لوکس مجارستانی به تهران

گروه جامعه: یک قطار لوکس حامل توریست‌های غربی روز دوشنبه وارد تهران شد.
بازتاب خارجی رسيدن قطار لوکس مجارستانی به تهران
به گزارش سایت استف، پس از سفری که نزدیک به 2 هفته به طول انجامید، قطار لوکس حامل توریست های غربی از بوداپست پایتخت مجارستان به تهران رسید. بر اساس گزارش ها این سفر برای هریک از مسافران 31 هزار دلار هزینه در برداشته است. حدود 70 مسافر که اغلب آنها از بریتانیا و استرالیا هستند پیش از رسیدن به تهران، پایتخت ایران از شهرهای اصفهان، شیراز و یزد نیز دیدن کردند.

قرار است این مسافران 2 روز در تهران بمانند و پس از آن با هواپیما به کشورهای خود بازگردند. مسافران در مسیر خود از رومانیا، بلغارستان و ترکیه گذشتند. حدود 12 سفر دیگر برای سال آینده در نظر گرفته شده است که هشت سفر از بوداپست و چهار سفر دیگر از تهران انجام خواهد گرفت. گرانترین قیمت بلیط این سفرها 37 هزار دلار خواهد بود. تعدادِ توریستهای خارجی که از ایران دیدار کرده اند از زمان پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته این کشور به طور گسترده ای افزایش یافته است. دولت حسن روحانی خواستار گسترش صنعت توریسم در این کشور است.

آمارهای رسمی که در ماه مارس منتشر شد نشان می دهد که تعداد توریست هایی که از ایران دیدار کرده اند با افزایش 35 درصدی نسبت به سال گذشته به 4.5 میلیون نفر رسیده که درآمدی در حدود 6 میلیارد دلار برای این کشور در برداشته است. باب، یکی از مسافران قطار لوکس به تهران که به همراه همسرش این سفر را انجام داده است گفت: در هر شهر و جایی که ما از آن می گذشتیم مردمی میدیدم که بسیار دوستانه رفتار می کردند. ما از رسانه ها تصویر غلطی از ایران گرفته بودیم.
مرجع : نامه نیوز