به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۶۰۱۶۴

گمانه‌زني حضور ولایتی در مذاکرات عمان

گروه سیاسی: وبسایت المانیتور به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده‌است که علی‌اکبر ولایتی٬ مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا ممکن است در مذاکرات عمان حضور یابند.
حضور ولایتی می‌تواند نشانه موافقت ایران با توافق نهایی با آمریکا بر سر مسئله هسته‌ای باشد. این اتفاق درحالی می‌افتد که ولایتی در گفتگویی که هفته گذشته در حاشیه دیدارش با وزیر امور خارجه نروژ داشت٬ از نقش عمان در میزبانی مذاکرات چندجانبه تجلیل کرد و بیان کرد که ایران مصمم است که در اسرع وقت به توافقی بر سر مسئله هسته‌ای دست یابد. مقامات ایرانی و آمریکایی به سوالات المانیتور درباره صحت و سقم این ادعا پاسخی نداده‌اند. مذاکره کنندگان ایرانی٬ آمریکایی و روس پیش از این بارها اعلام کرده بودند که همچنان اختلافات زیادی باقی مانده‌است اما همه آن‌ها نسبت به حصول توافق نهایی ابراز خوش بینی کرده بودند.

روزنامه‌نگاران ایرانی در پاسخ به سوال وبسایت المانیتور در مورد علت احتمالی حضور ولایتی در مذاکرات عمان می‌گویند که این حضور می‌تواند به دلیل پیامی باشد که او قرار است به جان کری برساند. پیش از این روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال فاش کرده بود که اوباما٬ رییس جمهور آمریکا در ماه اکتبر نامه‌ای به رهبر انقلاب نوشته‌است که در آن از مسئله هسته‌ای و همچنین مبارزه با داعش صحبت شده‌است.

تکذیب حضور ولایتی در عمان

در همين حال، ايسنا به نقل از یک منبع مطلع حضور علی اکبر ولایتی در مسقط برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای را نادرست خواند.