به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۱۹
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۰ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۶۰۳۵۷

حضور زنان محجبه در تبلیغات ایراد دارد

گروه جامعه: يك عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: حتی اگر زنان به صورت محجبه هم در امر تبلیغات تلویزیونی حاضر شوند باز هم از نظر شرعی اشکال دارد و از طرفی حضور آنها با مردان در تبلیغات، خود نوعی اختلاط محسوب می شود که آن نیز حائز اشکال است.
محمد باقری بناب در گفت و گو با خانه ملت، با تأکید بر اینکه نباید از افراد به عنوان ابزاری برای تبلیغات استفاده کرد، گفت: متأسفانه امروزه در هر محفلی که نیاز به تبلیغ است از خانم ها به عنوان ابزاری برای تبلیغ استفاده می شود که صداوسیما نیز از این امر مستثنا نیست. نماینده  بناب در مجلس  در ادامه با تأکید بر اینکه خانم ها نباید مهجور و منزوی شوند، عنوان کرد: با این حال نباید از زنان به عنوان ابزار تبلیغاتی، آن هم برای تبلیغات کالاهای غیرضروری استفاده کرد چرا که شأن و منزلت زن مسلمان این نیست. وی همچنین با اشاره به این مطلب که استفاده از زنان محجبه برای تبلیغات بازرگانی نیز از نظر شرعی دارای مشکل است، گفت: مسأله اصلی این است که آیا واقعا لازم است یک خانم به امر تبلیغات در صداوسیما بپردازد و اگر یک آقا یا پسر جوان به این امر بپردازد مشکلی ایجاد می شود.

وی در ادامه ضمن مذمت مصرف گرایی و اشاعه آن، تصریح کرد: در ظاهر ممکن است مدیران سازمان صداوسیما افراد مذهبی باشند اما در خصوص کارشناسان حاضر در اتاق های فکر تبلیغاتی و پخش فیلم باید تجدید نظر شود. باقری بناب ادامه داد: ممکن است از طرفی مصرف گرایی برای رونق تولیدات داخلی خوب باشد اما باید توجه کرد این مصرف گرایی نسبت به چه نوع محصولاتی است چرا که تبلیغات برای مصرف کالاهای غیرضروری و مازاد نیز مذموم است. وی در ادامه با تناقضات موجود در رسانه ملی اشاره کرد و گفت: در یک شبکه می بینید واعظی می آید و مردم به نسبت به اسراف نهی از منکر می کند اما پس از سخنان وی فیلم یا سریالی پخش می شود که در آن اسراف نمود بارز دارد لذا عملا گفتار و عمل مدیران سازمان صداوسیما با هم همخوانی ندارد.