به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۶۰۸۴۹
وزیر دارایي روسیه:

زيان۴۰میلیارد دلاري‌سالانه‌روسيه از تحریم‌‌ها

گروه اقتصادي: وزیر دارایي روسیه گفت که اثرات تحریم های اعمال شده از سوی کشور های غربی به اقتصاد روسیه قابل ملاحظه است و در اثر تحریم های غرب بر سر بحران اوکراین حدود چهل میلیارد دلار در سال زیان می دهد.
زيان۴۰میلیارد دلاري‌سالانه‌روسيه از تحریم‌‌ها
آنتوان سیلوانوف، در سخنرانی در یک انجمن اقتصادی در مسکو گفت که مردم روسیه باید آماده "محکم تر بستن" کمربندهایشان باشند. او افزود که کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی هم برای روسیه ۹۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار در سال ضرر در پی دارد. بهای نفت در بازارهای جهانی از ۱۱۵ دلار در هر بشکه در ماه ژوئن هم اکنون به ۸۰ دلار در هر بشکه سقوط کرده است.

حدود دو سوم درآمدهای روسیه از فروش گاز و نفت حاصل می شود. وزیر دارایی روسیه معتقد است که اثرات تحریم های اعمال شده از سوی کشور های غربی بر اقتصاد روسیه قابل ملاحظه است. به گفته او تاثیر این تحریم ها بر ارزش واحد پولی این کشور به اندازه کاهش قیمت اقلام صادراتی روسیه خطرناک نیست. اما او تایید کرده است که ارزش برابری روبل، واحد پولی این کشور نزول ۳۰ درصدی داشته است.

اگرچه او افت ارزش روبل را بیشتر مربوط به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی دانسته است. هفته گذشته آلکسی کودرین وزیر دارایی پیشین روسیه نیز گفت که تحریم‌ها "رسمی و غیر رسمی" تاثیرات مخربی بر اقتصاد روسیه گذاشته است. کشورهای غربی روسیه را به دامن زدن به ناآرامی‌های اوکراین از جمله ارسال تسلیحات برای جدای طلبان این کشور متهم می‌کنند و به همین دلیل، تحریم‌هایی را علیه آن کشور اعمال کرده‌اند.

نخستین دور تحریم‌های کشورهای غربی در پی الحاق کریمه به روسیه در ماه مارس (نزدیک به هشت ماه پیش) اعمال شد و از آن زمان تاکنون، محدودیت‌های بیشتری علیه مقامات ارشد روسی، شرکت‌ها، بانک‌ها و صنعت نفت روسیه در نظر گرفته شده‌اند. روز شنبه گذشته سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، کشورهای غربی را متهم کرد که با وضع تحریم‌ها علیه روسیه به دنبال تغییر رژیم آن کشور هستند.
مرجع : بي بي سي