به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۲:۰۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۳ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۵۶۷۹۷

انگلیسی، زبان خارجی در اوکراین می‌شود

گروه بين الملل: رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که از این پس زبان انگلیسی به جای روسی اولین زبان خارجی مدارس این کشور خواهد بود. ارتش آلمان نیز قرار است در کنترل آتش‌بس در شرق اوکراین شرکت کند و پهپاد و چترباز به آنجا بفرستد.
انگلیسی، زبان خارجی در اوکراین می‌شود
پترو پوروشنکو، در شهر لمبرگ در غرب اوکراین گفت: «انگلیسی باید زبان دوم مدارس کشور شود.» به نظر می‌رسد که این فرمان رئیس جمهوری اوکراین نارضایتی روسی زبانان اوکراین را در شرق این کشور باز هم بیشتر کند. آنها نگران فرایند نزدیکی اوکراین به اتحادیه اروپا و دوری این کشور از روسیه هستند.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه در باره زبان انگلیسی گفت رابطه‌ای میان یادگیری زبان انگلیسی و زندگی مردم وجود دارد. او به نمونه سنگاپور اشاره کرد و گفت از دهه ۱۹۵۰ که این کشور زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود برگزید، زندگی مردم نیز بهتر شده است. رئیس جمهوری اوکراین که خود به راحتی انگلیسی صحبت می‌کند، در ادامه گفت: «هر چه شمار شهروندان اوکراینی که انگلیسی صحبت می‌کنند بیشتر شود، وضعیت زندگی‌شان نیز بهتر خواهد شد.»

تعیین زبان دوم کشور در اوکراین که یکی از بخش‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق بود، مدت‌هاست مشکل آفرین شده است. شهروندان اوکراین در غرب این کشور بیشتر به زبان اوکراینی و در شرق این کشور بیشتر به زبان روسی سخن می‌گویند. از زمان استقلال اوکراین در سال ۱۹۹۱ زبان اوکراینی تنها زبان رسمی کشور به حساب می‌آید و همین امر سبب شده که شهروندان شرق این کشور که به زبان روسی صحبت می‌کنند، این امر را تبعیض علیه خود بدانند. آنها خواستار برقراری زبان روسی به عنوان زبان دوم رسمی در کشور هستند.