به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۲۳:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۶ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۶۱۶۰۲
روزنامه اطلاعات در یک نگاه

همه باید در چارچوب دموکراسی حرکت کنیم

گروه سیاسی: بزرگان اروپا در صف ورود به بورس ایران، اعتراضات گسترده ضد نژادپرستی آمریکا را فرا گرفت و رییس جمهوری: همه باید در چارچوب دموکراسی حرکت کنیم مهمترین خبرهایی است که روزنامه اطلاعات برای صفحه نخست شماره روز پنجشنبه برگزید.
همه باید در چارچوب دموکراسی حرکت کنیم
این روزنامه در تیتر یک به موضوع بزرگان اروپا در صف ورود به بورس ایران پرداخت و نوشت: چهار کشور ازکشورهای 1+5 در صف ورود به بورس ایران هستند و به نظر می‌رسد نگاه و علاقه سرمایه گذاران خارجی برای ورود به این بازار ناشی از عوامل بنیادی است. به گزارش فارس به نقل از سنا، رضا سلطان زاده مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع ایران با بیان این مطلب گفت: استقبال خارجی‌ها برای سرمایه گذاری در بورس ایران در 15 سال اخیر بی‌سابقه است. به گفته وی، روسیه با 200 میلیون یورو بیشترین میزان نقدینگی را برای ورود به بورس ایران اعلام کرده است و بعد از آن سرمایه گذارانی از انگلیس، فرانسه و آلمان هر کدام بالای 150 میلیون یورو تقاضای سرمایه گذاری داده‌اند، استرالیا و نروژ هم هر کدام بالای صد میلیون یورو، یونان با 50 میلیون یورو و کشورهای عربی با 30 تا 50 میلیون یورو درخواست داشته‌اند.

روزنامه اطلاعات با بازتاب عنوان اعتراضات گسترده ضد نژادپرستی آمریکا را فرا گرفت، آورد: شهر فرگوسن برای دومین شب پیاپی پس از اعلام حکم پرونده مایکل براون، شاهد اعتراضات گسترده بود و تظاهرات ضدنژادپرستی به دیگر شهرهای آمریکا نیز کشیده شد تا جایی که منابع خبری از برگزاری اعتراضات گسترده در 120 شهر آمریکا خبر دادند. معترضان به حکم دادگاه پرونده قتل مایکل براون بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و تجدید نظر در حکم اعلام شده از سوی دادگاه را خواستار شدند. حکم دادگاه که دارن ویلسون قاتل براون را تبرئه کرد، موجب شده تا فرگوسن بار دیگر شاهد از سرگیری اعتراضات باشد.

رییس جمهوری: همه باید در چارچوب دموکراسی حرکت کنیم، تیتر دیگر این روزنامه است. مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی دیروز خود پس از حدود 2 ساعت شور و بررسی، با 197 رای موافق در برابر 28 رای مخالف و 10 رای ممتنع به دکتر محمد فرهادی به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری، رای اعتماد داد. حسن روحانی رییس جمهوری گفت: به هر حال دموکراسی ویژه‌ای در ایران داریم که غیرحزبی و در دنیا کمتر تجربه شده است. بنابراین دموکراسی چارچوب‌هایی دارد، نهادهایی دارد و همه ما باید در این چارچوب‌ها حرکت بکنیم. موضع دولت در برابر مجلس شورای اسلامی همواره اخلاق، ادب و قانون است ما به آرای مجلس شورای اسلامی در هر شرایطی احترام می‌گذاریم و رای مجلس به عنوان رای مردم مورد احترام ما است.

روزنامه اطلاعات با انعکاس خبر حقوق سال آینده کارمندان متناسب با نرخ تورم افزایش می‌یابد، نوشت: دولت سال آینده حقوق تمامی کارمندان را متناسب با نرخ تورم افزایش می‌دهد. محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت دیشب این مطلب را بعد از جلسه هیات وزیران مطرح کرد و گفت: در جلسه اخیر دولت لایحه بودجه 94 مورد بررسی قرار گرفت. به گفته وی، بر اساس تصمیمات اخیر، اعتبارات بخش عمرانی در لایحه بودجه سال 1394 حدود 20 درصد افزایش خواهد یافت، ضمن آنکه مقرر شد در بودجه 94 در هزینه‌های جاری نهایت صرفه جویی اعمال شود. نوبخت گفت: در بودجه سال آینده همچنین مهار تورم و افزایش نرخ رشد اقتصادی مثبت دنبال می‌شود.