به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۸:۵۶
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۹ ساعت ۰۷:۱۳
کد مطلب : ۶۱۸۰۴

دانشگاه دوره‌احمدی‌نژاد دچار تنگی‌نفس‌شد

گروه سياسي: یک نماینده مجلس ششم با اشاره به این که فرهادی در دوره مدیریت خود در وزارت علوم و بهداشت همواره مشی اعتدالی را دنبال می‌کرد، اظهار کرد: امیدوارم وزیر جدید علوم همان الگوی خود را روزآمد کرده و همکارانی را انتخاب کند که در میان جامعه دانشگاهی وجاهت داشته باشند.
دانشگاه دوره‌احمدی‌نژاد دچار تنگی‌نفس‌شد
احمد پورنجاتی با بیان این‌که بلاتکلیفی در وزارت علوم به‌دلیل عدم رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت کم‌سابقه بود، اظهار کرد: وزارت علوم مرکز تولید فکر و اندیشه است اما به‌دلیل عملکرد مجلس این وزارت‌خانه دچار چالش شد. وی در ادامه افزود: در دوران انتخابات ریاست جمهوری، مسائل دانشگاه توسط تیم روحانی رصد شده و مهم‌ترین چالش‌های دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته بود، بنابراین به نظر من اداره این وزارت‌خانه توسط سرپرست وقفه کمی در اداره این وزارت‌خانه ایجاد کرده بود اما به هر حال نبود وزیر پدیده نامطلوبی بود، زیرا هر سرپرست شیوه مدیریتی خود را داشت، اما مقدمات تحقق اهداف دولت در وزارت علوم فراهم شده است.

وی اظهار کرد: بازگرداندن طراوت، تازگی و نشاط علمی به دانشگاه‌ها یکی دیگر از انتظارات دانشگاهیان است. دانشگاه در فضای چهار سال دوم احمدی‌نژاد به شدت دچار تنگی نفس شد و به رویگردانی و دلهره پنهان از کنش فعال اجتماعی منجر شده بود. اين فعال سياسي درادامه گفت: اکنون باید این نشاط به دانشگاه‌ها باز گردد. دانشجو نباید به دانشگاه فقط نگاه تحصیلی داشته باشد، بلکه دانشجو یک عنصر حساس جامعه است و همواره نسبت به تحولات جامعه نگاه انتقادی یا دفاعی داشته است. اکنون باید فرصت بحث و گفت‌و‌گوی آزاد در دانشگاه ها بیش از گذشته فراهم شود و امنیت کرسی‌های نظریه‌پردازی تأمین شود.
مرجع : ايسنا