به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۶۲۶۵۸
قید و بندهایی دست و پاگیر برای دانشجویان؛

دولت تدبیر و میدان باز جنبش​های دانشجویی

گروه سیاسی: عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: این نگاه که با صدور بخشنامه ای تشکل های دانشگاهی برای مقطعی خاص فعال باشند درست نیست چراکه پس از پایان دولت بخشنامه ها هم باطل شده و فراموش می شوند.
دولت تدبیر و میدان باز جنبش​های دانشجویی
الیاس حضرتی با اشاره به لزوم حرکت ها و جنبش های دانشجویی در کشور اظهار داشت: جنبش ها و تشکل های دانشجویی نماد جنبش و پویایی جامعه هستند و نشاط در دانشگاه، جامعه را مستقل می کند. اما در صورت رکود فضای دانشگاه، محدودیت ایجاد می شود. عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی رابطه دانشگاه و جامعه را مستقیم دانست و افزود: هر زمانی که دانشگاه های ما شادابی داشتند، فعالیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... هم مستقل شده و رنگی دیگر به خود می گرفتند، بنابراین جامعه با نشاط و محرک، دانشجویانی فعال می طلبد.

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در دولت هاشمی پیرامون فعالیت سیاسی دانشجویان اشاره کرد و گفت: رهبری در این زمان از اینکه چرا دانشجویان تحرک سیاسی ندارند گله کرده و درخواست کردند که حتما زمینه فعالیت دانشجویان فراهم شود. حضرتی افزود: این نگاه که با صدور بخشنامه ای تشکل های دانشگاهی برای مقطعی خاص فعال باشند درست نیست چراکه پس از پایان دولت بخشنامه ها هم باطل شده و فراموش می شوند، بنابراین تشکل های دانشگاهی باید خودجوش و بر اساس فطرت پاک دانشجو نهادینه شوند.

این فعال سیاسی و رسانه ای در ادامه به موانعی اشاره کرد که نیروی فعالیت دانشجویان در مسیر پویایی قرار می گیرد و در این باره گفت: گاهی میدان عمل را از جوان دانشجو می گیرند، گاهی قید و بندهایی می گذارند و او را از حرکت باز می دارند و گاهی هم خط قرمزهایی بی اعتبار که مانع فعالیت دانشجویان می شود. وی ادامه داد: می گویند دانشجو نباید با گرایش سیاسی خاص در جامعه (گرایش به احزاب) قرابت داشته باشد، نباید در دانشگاه و بیرون از آن حتی اندیشه سیاسی داشته باشد، در حالی که این برداشت غلط است. در زمان احمدی نژاد محدودیت در دانشگاه ها شدید بود اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مدیران نسبتا خوبی روی کار آمده اند که می توان به آن امیدوار بود. میدان عمل مناسبی برای فعالیت دانشجویان فراهم آمده است. حضرتی تصریح کرد: مدیریت دولت جدید و سپس رای اعتماد مجلس به فرهادی(وزیر علوم) فرصت خوبی برای دانشگاه های کشور فراهم کرده و ما به این انتخاب شایسته امیدواریم.
مرجع : ایسکا نیوز