به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۰۹:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۶۳۰۲۱
هدایت تحصیلی دانش آموزان در متوسطه اول

مشاوران مدارس درجه بندی می‌شوند

گروه جامعه: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از درجه بندی مشاوران مدارس خبر داد و گفت: با درجه بندی مشاوران، ساماندهی آنها در مدارس مختلف راحت‌تر صورت می‌گیرد.
مشاوران مدارس درجه بندی می‌شوند
حمیدرضا کفاش با بیان اینکه امسال توانمندسازی مشاوران را دنبال می‌کنیم اظهار کرد: در گام اول منابعی را غیرمستقیم به مشاوران در رابطه با موضوعات جدید روانشناسی و حیطه شناخت دانش‌آموزان معرفی کرده‌ایم. وی افزود: آزمون مربوطه امسال برگزار می‌شود و هدف از آن کنار گذاشتن برخی مشاوران نیست، بلکه هدف آموزش و توانمندسازی این مربیان است.

‌کفاش با بیان اینکه میزان سواد و توانمندی در طبقه بندی‌های مختلف قرار می‌گیرند گفت: این اقدام شبیه به روندی است که در سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام روانشناسی دنبال می‌شود. کفاش عنوان کرد: با درجه بندی کردن مشاوران، ساماندهی آنها در مدارس مختلف راحت‌تر صورت می‌گیرد. علاوه بر این برنامه‌های آموزشی را بر اساس نیازسنجی که در این آزمون انجام می‌شود مشخص و اجرا می‌کنیم.

وی در ادامه به تکمیل آخرین حلقه از نظام آموزشی 3-3-6 و انتقال پایه نهم از متوسطه دوم به متوسطه اول اشاره کرد و گفت: سال آینده هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به پایه نهم و متوسطه اول منتقل می‌شود. در همین راستا تست‌های مختلف و متعددی در حیطه‌های مختلف روانشناختی انجام می‌شود تا مشاور بتواند دانش‌آموز را شناخته و پرونده تحصیلی و تربیتی برای او تشکیل بدهد و او را به سمت علاقه‌اش هدایت کند.
مرجع : ایسنا