به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۳:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۲ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۶۳۲۴۰
برگزاری مجمع عمومی تا پایان سال

آخرین اطلاعات از روند بازگشایی خانه احزاب

گروه سیاسی: از سال 1379 که اولین جلسه شورای مرکزی خانه احزاب به ریاست آیت‌الله موسوی تبریزی برگزار شد تا سال 90 که پنجمین انتخابات این تشکلات برگزار شد٬ تمام مدتی بود که می‌توان آن را عمر خانه احزاب در ایران نامید؛ عمری که به 11 سال نرسید. سال 1390 و در دولت محمود احمدی‌نژاد٬ برگزای ششمین جلسه خانه احزاب توسط وزارت کشور با ممانعت روبه رو شد تا این تعطیلی تا به امروز ادامه یابد و هر کدام از اعضای آن٬ سخنی از روند بازگشایی آن بگویند.
آخرین اطلاعات از روند بازگشایی خانه احزاب
اگرچه برخی اصولگرایان و چهره‌هایی همچون بادامچیان که طی مصاحبه‌ای خانه احزاب را یک تشکل پایان یافته می‌داند٬ اما این دیدگاه٬ دیدگاهی است که مخالفان بسیار دارد. کما اینکه یکی از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران در خصوص آخرین اخبار بازگشایی مجدد خانه احزاب گفت: در آخرین جلسه‌ای که شرکت داشتم٬ قرار شد با یک‌سوم اعضای شواری مرکزی خانه احزاب٬ تشکیل جلسه عمومی فوق‌العاده داده تا درباره این نهاد مدنی تصمیم‌گیری شود.

مخالفت موتلفه با بازگشایی خانه احزاب
یدالله طاهرنژاد از روند موجود کنونی و برخی دخالت‌های بی‌مورد گلایه کرد و گفت: متاسفانه حزب موتلفه و نماینده ایشان نسبت به این موضوع مخالف هستند. البته در مقابل آقای کاشفی نیز با نظر آنها نسبت به روش کمیته جدید برای تصمیم‌گیری مخالفت دارند.  از سوی دیگر رئوفیان در خصوص کارشکنی برخی چهره‌ها تصریح کرد: هرچند در این بین شاید جریان‌ها و افرادی حضور داشته باشند که موافق تصمیمات گرفته شده نباشند اما یقین داریم این افراد در روند تصمیم‌گیری‌ها تاثیری نخواهند داشت.

مسئله دیگر حضور شخصیت‌های سیاسی و نوع انتخاب افراد است که یکی از مشکلات پیش روی خانه احزاب به شمار می‌رود. به بیان دیگر هنوز معلوم نیست چه چهره‌هایی قرار است پیشقدم روند تسریع بازگشایی خانه احزاب باشند. بنا به اطلاعات به دست آمده به نظر می‌رسد برخی چهره‌های مورد توافق هر دو جریان اصلاح‌‌طلب و اصولگرا بناست پیشقدم روند تسریع بازگشایی خانه احزاب باشند و گویا این افراد هم انتخاب شده‌اند. یدالله طاهرنژاد در این مورد به ایلنا می‌گوید: در یک مقطع زمانی قرار شد کمیته‌ای با حضور آقای غفوری‌فرد و موسوی تبریزی تشکیل شود ولی در آستانه شکل‌گیری آن٬ آقای غفوری فرد به هر دلیلی انصراف دادند و تا به امروز ما منتظر یک تصمیم و راهکار جدی برای بازگشایی خانه احزاب هستیم. همچنین گفتنی است غفوری‌فرد در حالی از حضور در این کمیته انصراف داده که پیش از آن در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود نظرات ما با دوستان اصلاح‌طلب در زمینه خانه احزاب بسیار به یکدیگر نزدیک‌ است.

برگزاری مجمع عمومی تا پایان سال جاری / تشکیل شورای سه‌نفره برای راه‌اندازی مجمع
سیدابولقاسم رئوفیان درخصوص آخرین تحولات خانه احزاب گفت: تصمیاتی بعد از جلسات نمایندگان جریان‌ها و احزاب در نشست با میزبانی وزارت کشور گرفته شده است لذا منتظر هستیم مجمع عمومی براساس این تصمیمات تشکیل شود و در عین حال مقدمات برگزاری مجمع عمومی و دعوت از 181 حزب عضو خانه احزاب برای شرکت در مجمع عمومی انجام شود. رئوفیان همچنین از حضور غفوری‌فرد و موسوی تبریزی و شخص سوم دیگری که انتخاب می‌شود٬ در یک شورای سه‌نفره برای راه‌اندازی مجمع خبر داد و گفت: این سه نفر٬ افراد اقدامات حضور دیگر شخصیت‌ها در مجمع عمومی برای تصمیم گیری‌های بعدی را انجام خواهند داد. مضاف بر اینکه مجمع عمومی تا پایان سال جاری با حضور همه جریان ها و احزاب مشخص شده توسط کمیته سه نفره تشکیل شود.
مرجع : ایلنا