به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۹:۰۳
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۵ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۶۴۴۱۳

سوريه؛ ۴۳۵ حمله هوایی در ۶۰ ساعت!

گروه بين الملل: جنگنده‌های ارتش دولتی سوریه، طی ۶۰ ساعت دستکم ۴۳۵ حمله هوایی به مناطق مختلف این کشور انجام دادند.
سوريه؛ ۴۳۵ حمله هوایی در ۶۰ ساعت!
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ۲۴۲ حمله هوایی، دمشق و حومه به علاوه حلب، رقه، دیرالزور، حمص و حماه را هدف قرار داد.
جنگنده‌های ارتش سوریه همچنین بیش از ۱۹۳ بشکه انفجاری به مناطقی در استان‌های قنیطره، درعا، ادلب، حلب و لاذقیه پرتاب کردند. این حملات به کشته شدن دستکم ۸۹ غیر نظامی و زخمی شدن ۳۰۰ تن دیگر انجامید.

شایان ذکر است که دیده‌بان حقوق بشر سوریه دسامبر جاری، آمار قربانیان ۶۰ روز از حملات هوایی جنگنده‌ها و هلیکوپترهای ارتش سوریه را به مناطق مختلف منتشر کرده بود. شمار این حملات هوایی به ۲۹۷۳ می‌رسد که ۱۶۱۱ حمله توسط جنگنده‌های ارتش به مناطقی از استان‌های دیرالزور، حمص، دمشق، حومه دمشق، لاذقیه، قنیطره، حماه، حلب، ادلب، درعا، حسکه و الرقه بوده است.

همچنین هلیکوپترهای ارتش سوریه ۱۳۶۲ بشکه انفجاری به مناطقی در استان‌های حمص، حماه، ادلب، درعا، حسکه، حلب، قنیطره، لاذقیه و حومه دمشق پرتاب کردند.
این حملات هوایی ۶۰ روزه، به کشته شدن ۷۳۵ غیر نظامی انجامیده بود که ۱۵۵ تن از آن‌ها، از کودکان زیر ۱۸ سال بودند. از این میان ۱۳۳ نفر دختر بالای ۱۸ سال و ۴۴۷ مرد بودند. علاوه بر آن ۲۸۰۰ نفر زخمی شده و ده‌ها هزار نفر دیگر آواره شدند. این‌ها علاوه بر آسیب‌های مادی بزرگی می‌شود که به املاک عمومی و خصوصی وارد شد.
مرجع : العربيه