به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۳:۰۳
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۶۴۴۷۳

معروف در آستانه حضور در تیم پرستاره روس

گروه ورزشی: پاسور و کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در دوراهی رفتن و نرفتن به تیم زنیت کازان روسیه که از تیم‌های مطرح اروپا و لیگ روسیه محسوب می‌شود قرار گرفته است و هنوز خبری قطعی در این‌باره منتشر نشده است.
معروف در آستانه حضور در تیم پرستاره روس
مدتی است که زمزمه‌هایی در خصوص انتقال سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران و تیم شهرداری تبریز به تیم زنیت کازان روسیه به گوش می‌رسد. خبری که اکثر رسانه‌های داخلی و حتی برخی رسانه‌های روسی را چند روزی است درگیر کرده است. انتقالی که در صورت موافقت مسئولان باشگاه شهرداری ارومیه محقق خواهد شد.

پیشنهاد خیره‌کننده تیم زنیت کازان روسیه که از بهترین تیم‌های والیبال حال حاضر در جهان محسوب می‌شود ، اتفاقی است که باید به فال نیک گرفت. شاید عملکرد خوب و ارزشمند تیم ملی ایران در مسابقات مختلف سال 2014 نوید روزهایی را می‌داد که پیشنهادهایی اینچنینی به بازیکنان ایرانی داده شود. به خصوص سعید معروف که بدون هیچ تعریف و تمجید بی‌جا از برترین پاسورهای حال حاضر جهان محسوب می‌شود. شاید انتخاب این بازیکن به عنوان برترین پاسور لیگ جهانی و از طرفی حضور در جمع برترین‌های مسابقات قهرمانی جهان گواه این مطلب باشد. معروف که ارزشمندترین مهره‌های تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان، لیگ جهانی و بازی‌های آسیایی اینچئون به شمار می‌رفت، با پیشنهاد خوب تیم زنیت‌کازان روسیه روبه رو شده است و اکنون باید تصمیم نهایی خود را در این باره اتخاذ کند.

تیم زینت کازان یکی از تیم‌های باشگاهی بزرگ در لیگ برتر والیبال روسیه است که بازیکنی مانند متیو اندرسون، ملی‌پوش تیم آمریکا در آن فعالیت داشت، اما چندی پیش به دلیل افسردگی اعلام کرد که امسال قادر به بازی نخواهد بود. اما خبر جالب این است که متیو اندرسون بعد از خبر مذاکره تیمش با سعید معروف اعلام کرد که به این تیم بازخواهد گشت و به شرایط آمادگی رسیده است. تیم زینت کازان در سال های 2007، 2009، 2010، 2011 و 2012 توانست بر سکوی قهرمانی لیگ روسیه بایستد. همچنین آبی پوشان قهرمانی لیگ سال‌های 2008 و 2012 را در کارنامه خود دارند و در حال حاضر در رده سوم جدول لیگ امسال روسه قرار دارند.

بازیکن ارومیه‌ای تیم شهرداری ارومیه در اوج روزهای بازیگری خود با پیشنهادی روبه‌رو شده است که بی شک تنها نصیب فوق ستاره‌ها خواهد شد. پیشنهادی یک میلیون یورویی که شاید برای هر بازیکنی وسوسه‌انگیز باشد. این در حالی است که سعید معروف تا پایان این فصل از لیگ برتر والیبال ایران با تیم شهرداری ارومیه قرارداد دارد و برای پیوستن به تیم زنیت کازان روسیه نیاز به اخذ رضایت نامه از این تیم دارد. تیمی که اگر رضایت‌نامه سعید معروف را بدهد قطعا از عدم حضور این بازیکن در ادامه لیگ ضرر خواهد کرد و آسیب خواهد دید. نمی‌توان منکر این قضیه بود که تیم شهرداری ارومیه که در نیم‌فصل نخست در تمام مسابقات خود به پیروزی رسیده است و تنها تیم بدون شکست این دوره از لیگ برتر نام گرفته است ، بدون حضور سعید معروف نخواهد توانست نتایج درخشان نیم فصل نخست را کسب کند.

به هر حال حضور در یکی از معتبرترین لیگ‌های والیبال جهان برای این بازیکن و همچنین برای والیبال ایران امتیاز بزرگی محسوب می‌شود و بدون شک پیوستن سعید معروف به این تیم علاوه بر پیشرفت هر چه بیشتر این بازیکن که حاصل تمرین و بازی در کنار برترین و بزرگترین بازیکنان جهان است ، راه را برای لژیونر شدن بازیکنان دیگر ایرانی به لیگ‌های مطرح جهان باز خواهد کرد. لیگ‌هایی که تفاوت زیادی با لیگ‌ ایران دارند و باید اذعان داشت که از سطح فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند. به همین دلیل حضور معروف در این تیم می‌تواند بعد تبلیغاتی خوبی برای والیبال ایران باشد و افتخاری دیگر را در ویترین جهانی والیبال ایران رقم بزند.

لژیونر شدن در تیم های مطرح اروپایی آرزوی خیلی از بازیکنان است و سعید معروف هم قطعا به راحتی از این پیشنهاد که از لحاظ مالی هم شرایط ویژه‌ای را برای وی رقم خواهد زد، نخواهد گذشت. همچنین آنچه حائز اهمیت است این است که ورزش حرفه‌ای حکم می‌کند که هیچ بازیکنی نباید فرصت حضور در لیگ‌های معتبر اروپایی را در راستای پیشرفت فنی خود، از دست بدهد.

انتقال سعید معروف به این تیم بزرگ و پرستاره اروپایی منافع ملی والیبال ایران را هم تضمین خواهد کرد، زیرا سوای بعد تبلیغاتی و بحث ارتقای فنی فرد مزبور هر جا که نام معروف می‌آید نام ایران نیز در انظار و افکار جهانیان تداعی خواهد شد.

حال باید منتظر ماند و دید که در ادامه چه اتفاقی رخ خواهد داد و تیم شهرداری ارومیه در نهایت چه واکنشی از خود نشان می‌دهد. آن هم در حالی که برخی مسئولان این تیم اعلام کرده‌اند از آنجایی که سعید معروف جزو افتخارات ملی ایران محسوب می‌شود، برای رفتن و ماندن مختار است و تصمیم نهایی را خودش خواهد گرفت. این موضع مسئولان تیم شهرداری ارومیه و نگاه ملی که به این اتفاق دارند ، نشان از این دارد که شاید این انتقال به زودی رسمیت پیدا کند و سعید معروف راهی یکی از پرافتخارترین تیم های اروپایی شود.
مرجع : آنا