به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۶۴۷۷۰
ابتکار در یک نگاه

دلاری از صندوق توسعه ملی برداشت نشده

گروه سیاسی: روزنامه ابتکار در شماره روز سه شنبه عنوان های دلاری از صندوق توسعه ملی برداشت نشده،امید کاخ سفید به گسترش رابطه با ایران و نوبخت، نخستین رییس سازمان مدیریت در دوره جدید را منتشر کرد.
دلاری از صندوق توسعه ملی برداشت نشده
این روزنامه تیتر یک را با عنوان دلاری از صندوق توسعه ملی برداشت نشده، اختصاص داد و نوشت: ماجرای ادعای برخی نمایندگان مجلس درباره برداشت 4.1 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی به واکنش سخنگوی دولت انجامید و در مقابل نمایندگان مجلس روز یکشنبه در صحن علنی مجلس و نیز در مصاحبه‌های گوناگون به سخنان محمدباقر نوبخت واکنش نشان دادند. شدت حملات نمایندگان منتقد دولت و رسانه‌های همسوی آنان در این ماجرا به قدری سنگین بود که معاون اول رییس جمهور در جلسه هیات دولت واکنشی تند به این موضوع نشان داد. وی علاوه بر تکذیب دوباره این خبر، اشاعه آن را مصداق نشر اکاذیب و قابل پیگرد قانونی دانست. این در حالی است که ناصر سراج، رییس هیات نظارت بر نحوه برداشت از صندوق توسعه ملی کشور، نیز ادعاهای انتشار یافته مبنی بر برداشت از این صندوق توسط دولت را بی اساس خوانده است.

روزنامه ابتکار با برجسته کردن موضوع امید کاخ سفید به گسترش رابطه با ایران، نوشت: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه با رادیوی ملی آمریکا (ان پی آر) به مناسبت پایان سال 2014 میلادی در کاخ سفید به تشریح سیاست‌های خود در مورد مسایل خارجی و داخلی ایالات متحده پرداخت. اوباما در بخش‌های از صحبت‌های خود به خاورمیانه و بخصوص ایران و مساله هسته‌ای پرداخت.رییس جمهور آمریکا در تشریح قدرت ایران گفت که اگر تهران با توافق طولانی مدت مهار برنامه اتمی اش موافقت کند، می‌تواند به یکی از قدرت‌های بسیار موفق منطقه تبدیل شود. اوباما در پاسخ به این سوال که آیا بهبود روابط با کوبا و بازگشایی سفارتی در این کشور می‌تواند بدان معنا باشد که وی ممکن است در دو سال پایانی ریاست جمهوری اش سفارت آمریکا را در تهران نیز باز کند یا خیر، گفت: من هرگز نگفتم که این مساله هیچ گاه امکان پذیر نیست اما ما باید گام به گام پیش برویم.

این روزنامه به انعکاس موضوع نوبخت، نخستین رییس سازمان مدیریت در دوره جدید، پرداخت و نوشت: حسن روحانی، رییس جمهور ایران در حکمی محمدباقر نوبخت را به ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور منصوب کرده است. سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که محمود احمدی نژاد رییس جمهور وقت ایران 2 سال پس از آغاز ریاست جمهوری اش با وجود مخالفت های متعدد کارشناسان آن را منحل کرده بود، اواسط آبان ماه امسال با تصمیم شورای عالی اداری کشور احیا شد و حسن روحانی، رییس جمهوری2 روز پیش این مصوبه را ابلاغ کرد.

شهادت در سامرا، قبل از دفاع در تهران، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. علی شمخانی در مراسم تشییع پیکر سرتیپ پاسدار شهیدحاج حمید تقوی که در حین انجام ماموریت استشاری برای مقابله با تروریست‌های تکفیری در شهر سامرا به شهادت رسید، گفت: مهار موج بیداری اسلامی به منظور تداوم تسلط بر سرزمین‌های اسلامی و همچنین ایمن سازی مرزهای رژیم صهیونیستی، جوهره اصلی برنامه ایجاد،حمایت و هدایت گروه‌های تروریستی تکفیری از سوی استکبار است. به گزارش ایسنا، دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: تقوی و تقوی‌ها امروز برای این خون می‌دهند که قبل از آن که ما در تهران خون دهیم باید در سامرا دفاع کرد و خون داد.

این روزنامه با انتخاب موضوع ابلاغ پیام فرمانده معظم کل قوا به رزمندگان رزمایش ارتش، نوشت: رییس دفتر فرماندهی معظم کل قوا با حضور در منطقه عمومی رزمایش محمد رسوال الله(ص) ارتش، پیام مقام معظم رهبری را به رزمندگان این رزمایش ابلاغ کرد. سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی با حضور در منطقه عمومی رزمایش محمد رسول الله(ص) ارتش، پیام فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای را به رزمندگان این رزمایش ابلاغ کرد. وی با حضور در قرارگاه رسانه ای این رزمایش، در جریان روند فعالیت‌های رسانه‌ای این قرارگاه قرار گرفت و با جمعی از فرماندهان ارشد ارتش دیدار و گفت وگو کرد. سردار شیرازی که از سوی فرمانده معظم کل قوا حامل پیام ایشان بود، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری برای عرض خداقوت و خسته نباشید به رزمندگان رزمایش در این منطقه حضور پیدا کردم.