به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۳:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۳ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۶۵۱۴۶

مردم به اجرای ارکسترال تمایل ندارند

گروه فرهنگ و هنر: رهبر ارکستر آکادمیک تهران با اشاره به فعالیت نکردن این ارکستر، گفت: مخاطبان دیگر تمایل کمتری به شنیدن اجراهای ارکسترال دارند.
مردم به اجرای ارکسترال تمایل ندارند
امین سالمی گفت: ارکستر آکادمیک تهران در حال حاضر درگیر مشکلات اقتصادی است و از ابتدای سال 93 تصمیم گرفتیم که فعالیت‌های‌مان را به طور موقت تعطیل کنیم. او که سال‌هاست این ارکستر خصوصی را رهبری می‌کند، ادامه داد: وقتی محاسباتی انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که هزینه‌هایی که صرف یک اجرا می‌شود، با درآمد حاصل از آن همخوانی ندارد و در صورت نداشتن یک حامی مالی خوب نمی‌توان فعالیت کرد. وی گفت: جامعه‌ی مخاطبان دیگر تمایل زیادی به شنیدن اجراهای ارکسترال ندارند و مخاطبان بیشتر به سمت موسیقی پاپ کشیده شده‌اند.

سالمی یادآوری کرد: این موضوع به معنی تعطیل شدن دائمی ارکستر نیست، بلکه برای مدتی تمرین‌ها را متوقف کرده‌ایم. رهبر ارکستر آکادمیک درباره‌ی این‌که اکنون چگونه فعالیت هنری می‌کند؟ گفت: من بیشتر در آموزشگاه و دانشگاه مشغول تدریس هستم و کارهای آهنگسازی شخصی‌ام را پیگیری می‌کنم. ارکستر آکادمیک تهران یکی از ارکسترهای خصوصی تهران است که با نوازندگان مستقل فعالیت می‌کند. این ارکستر تا کنون اجراهای موفقی داشته است.
مرجع : ایسنا