به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۹:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۳ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۶۶۱۵۷
تشکیل تیم غربالگری و شناسایی بیماری‌های شایع

تشکیل اداره توانمندسازی بیمه‌شدگان

گروه جامعه: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از تشکیل «اداره توانمندسازی بیمه شدگان» در این سازمان خبر داد و گفت: به دنبال ارتقای آموزش، پیشگیری و خودمراقبتی برای بیمه شدگان خود هستیم.
تشکیل اداره توانمندسازی بیمه‌شدگان
انوشیروان محسنی‌بندپی در نشستی خبری با بیان اینکه جای افتخار است که در هشت ماه گذشته 8 میلیون جمعیت کشور که عمدتا آسیب‌پذیر، فاقد سکونت‌گاه‌های مطلوب، غیربرخوردار از تغذیه مناسب بودند را تحت پوشش بیمه همگانی سلامت بردیم. وی افزود: این اقدام مهم از دغدغه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود. ایشان بر پوشش همگانی بیمه تاکید داشتند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه براساس نظر سازمان بهداشت جهانی پوشش همگانی بیمه از شاخص‌های توسعه هر کشوری محسوب می‌شود، گفت: با پیگیری رییس جمهور و حمایت همه جانبه وزیر بهداشت امر پوشش بیمه همگانی تحقق یافت. براساس قانون پنجم توسعه و سیاست‌های مقام معظم رهبری پوشش فراگیری بیمه‌ای یکی از وظایف سازمان بیمه سلامت ایران است که بخشی از ضروریات استقرار عدالت در جامعه به حساب می‌آید. بند‌پی با بیان اینکه پس از تکمیل پوشش بیمه همگانی باید شرایطی را فراهم کنیم تا دفترچه‌ها از اعتباربخشی و جامعیت در بسته تعهدات بیمه پایه برخوردار شوند، گفت: برنامه عملیاتی سازمان بیمه سلامت براساس قانون پنجم توسعه خرید راهبردی خدمات سلامت است. معتقدیم منابع در بخش‌های مختلف کشور محدود است و باید به درستی از آن صیانت شود. خدمت‌گذاری باید به گونه‌ای باشد که اثربخشی لازم را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: خرید راهبردی خدمات این امکان را فراهم می‌کند که گروه‌های هدف مشخص، بسته‌های خدمتی تعریف و قیمت خرید خدمات معین شوند. همچنین باید ارائه کنندگان خدمت و مکانیسم‌های پرداخت تعریف شوند تا بتوانیم از منابع به درستی حفاظت کنیم. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه در ادامه مسیر یکی از رویکردهای این سازمان سلامت‌محوری و ارتقای بهداشت است، عنوان کرد: اگر مروری بر بسته تعهدات بیمه پایه سازمان بیمه سلامت در سال 93 داشته باشیم، مشخص می‌شود که به سمت اقداماتی پیشگیرانه رفته‌ایم. برای نخستین بار بود که ارائه خدمات در حوزه پیشگیری و درمان پزشکی برای کودکان زیر 14 سال تحت پوشش قرار گرفت. همچنین در بسته خدمات روستاییان مکمل‌های غذایی تحت پوشش رفت و مادران باردار به جمع مشمولان خدمات دندانپزشکی پیوستند.

بندپی ضمن اعلام اینکه امسال 1500 پزشک به شبکه بهداشتی و درمانی روستایی کشور اضافه شد، عنوان کرد: معتقدیم از طریق آموزش و پیشگیری می‌توانیم میزان بروز و شیوع بیماری‌ها را کاهش دهیم. رمز موفقیت بیمه‌ها در پیشگیری از وقوع بیماری‌هاست. در حال حاضر تیمی در سازمان بیمه سلامت برای غربالگری و شناسایی بیماری‌های شایع چون سرطان شکل گرفته و اقداماتی در دست انجام است.

وی ادامه داد: می‌خواهیم آموزش، پیشگیری و خود مراقبتی را که سطح اول ارائه خدمات هستند را ارتقا دهیم. در این میان یکی از مواردی که مغفول مانده استفاده از راهنماهای بالینی درمان است اگر این راهنماها تدوین و اجرا شوند، از میزان تقاضاهای القایی کاسته شده و خدمات با استاندارد بالایی ارائه خواهد شد. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از دریافت مجوز و تشکیل اداره‌ای تحت عنوان توانمندسازی بیمه شدگان در این سازمان خبر داد و گفت: درصدد کاستن از فاصله میان اطلاعات دریافت‌کنندگان و ارائه کنندگان خدمات هستیم. راهنماهای بالینی و ارتقای بیمه شدگان می‌تواند کمک بسیاری به بیماران کند.
مرجع : ایسنا