به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۳ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۶۶۲۲۴

آنگلا مرکل: اسلام بخشی از آلمان است

گروه بين الملل: صدراعظم آلمان اعلام كرد كه اسلام بخشی از آلمان است.
آنگلا مرکل: اسلام بخشی از آلمان است
آنگلا مرکل در حالی به روشنی موضعی ضد جنبش اسلام‌هراس و خارجی‌ستیز پگیدا (اروپایی‌های میهن‌پرست علیه اسلامی کردن مغرب‌زمین) گرفت که روز دوشنبه تظاهرات طرفداران پگیدا در درسدن و چند شهر دیگر برگزار شد. آنگلا مرکل در نشست خبری مشترک با احمد داووداغلو٬ نخست‌وزیر ترکیه در برلین٬ پایتخت آلمان خواستار گفتگو میان مذاهب شد. او با اشاره به نقل قولی از کریستیان وولف٬ رئیس‌جمهور پیشین آلمان که در ۲۰۱۰ گفته بود اسلام بخشی از آلمان است و به بحثی داغ در این زمینه دامن زده بود٬ گفت: وولف٬ رئیس‌جمهور سابق گفت اسلام به آلمان تعلق دارد. درست است. من هم همین نظر را دارم. صدراعظم آلمان گفت دولت او هر کاری که بتواند می‌کند تا ادغام موفق مهاجران در جامعه آلمان را صرف نظر از مذهب‌شان تضمین کند. با این‌همه مرکل بر نیاز به گفتگوی بهتر بین مذاهب تایید کرد.

وی همچنین تلاش مسلمانان برای نفی خشونت پس از واقعه تروریستی پاریس را تحسین کرد. تقریبا سه چهارم از چهار میلیون مسلمان آلمان اصلیت ترک دارد. نیمی از این تعداد شهروند آلمان هستند. اگرچه مرکل و داووداغلو بر سر امکان پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا موافق نبودند٬ اما هر دو بر همراهی با یکدیگر علیه تروریسم تاکید کردند. مرکل و داووداغلو اعلام کردند که دولت‌هایشان رایزنی‌های منظم ترکیه و آلمان را آغاز خواهند کرد. قرار است دولت‌های دو کشور هر سال یک بار جلسه مشترک داشته باشند.

مرکل همچنين امروز به همراه برخی دیگر مقامات آلمان به دعوت جمعی از سازمان‌های مسلمانان و ترک‌های آلمان در محدوده دروازه برندنبورگ برلین٬ که در نزدیکی سفارت فرانسه واقع است٬ جمع شدند.این تجمع برای گرامیداشت قربانیان حمله تروریستی به نشریه طنز شارلی ابدو و سوپرمارکت یهودیان در فرانسه در برلین برگزار شود.
مرجع : دويچه وله