به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۲۳:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۶۶۳۵۴
پلمب دفاتر پدیده شاندیز در تهران

شماره امروز شرق دریک نگاه؛ 25 دی

گروه سیاسی: حکم مرد اول احمدی نژاد، قدم آهستۀ هسته ای و در راهپیمایی علیه خودم شرکت می کنم عنوان های مورد بررسی روزنامه شرق برای انتشار در شماره روز پنج شنبه است.
شماره امروز شرق دریک نگاه؛ 25 دی
این روزنامه با انعکاس موضوع حکم مرد اول احمدی نژاد، برای تیتر یک نوشت: محسن افتخاری، سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران روز گذشته از پایان بررسی حکم معاون اول احمدی نژاد در دیوانعالی کشور خبر داد و در این باره به ایسنا گفت: بخش هایی از حکم پرونده محمدرضا رحیمی از سوی دیوانعالی کشور تایید شده و این پرونده، هفته آینده از دیوانعالی کشور به دادگاه کیفری استان تهران اعاده می‌شود. درحالی که پیش از این اخباری از محکومیت اولیه رحیمی به جزای نقدی، حبس و انفصال از خدمت منتشر شده بود، برخی منابع آگاه به شرق خبر دادند که کلیات احکام پیشین در دیوانعالی کشور تایید شده و تنها در مورد مدت زمان حبس، نظر دیوان با حکم اولیه تفاوت داشته است. اما افتخاری توضیح درباره اینکه کدام بخش از این محکومیت‌ها در دیوانعالی کشور تایید شده را به سخنگوی قوه قضاییه محول کرده و در این باره به ایسنا گفته است: بخش هایی از حکم صادره از سوی دادگاه بدوی درباره این پرونده از سوی دیوانعالی کشور تایید شده است که البته نمی‌توانم جزییات آن را بیان کنم، اما اگر سخنگوی قوه قضاییه نشست خبری داشته باشد، در صورت صلاحدید آن را اعلام می‌کند.

روزنامه شرق با بازتاب عنوان قدم آهستۀ هسته ای نوشت: گفت وگو در حاشیه رودخانه سحرانگیز ژنو به جای مذاکره در اتاق دربسته هتل اورینتال. حتی اگر کوتاه باشد و یک ربع هم بیشتر نباشد، شاید بتواند مواضع جواد ظریف و جان کری، وزرای خارجه ایران و آمریکا را به یکدیگر نزدیک تر کند. شهر توریستی، زیبا، گران و البته کوچک ژنو، به شکلات‌ها و تصاویر بکرش معروف است. یکی از زیباترین دیدنی‌های این شهر هم، رودخانه‌ای است که از میانه بخش توریستی شهر می گذرد. کناره‌های رودخانه ساختمان های هم شکل و شمایلی قرار دارند که به برندهای معروف ساعت تعلق دارند. با این حال جواد ظریف و جان کری برای فراغت از مذاکره در اتاق‌های دربسته، یک ربع پیاده روی در شهر را در برنامه روز گذشته خود گذاشتند.

این روزنامه با بررسی عنوان در راهپیمایی علیه خودم شرکت می‌کنم، نوشت: یکی در میان نمایندگان به پیامک هایی اشاره دارند که به شکل هدایت شده از روز گذشته روی موبایل برخی‌ها آمده، موضوع پیامک‌ها، دعوت به شرکت در راهپیمایی علیه علی مطهری است. آن هم درست بعد از برگزاری نماز جمعه این هفته تهران. علی مطهری به جمع خبرنگاران که می آید، در پاسخ به سوال شرق در این مورد، خیلی خونسرد و البته با لبخندی کنایه آمیز می‌گوید: اگر چنین راهپیمایی باشد، در آن شرکت می کنم. از اینها گذشته گویا فیلم جلسه علنی آن روز و درگیری‌های اتفاق افتاده در اختیار علی مطهری قرار خواهد گرفت؛ البته تنها تا پیش از تنفس و پس از آن بعید است که فیلمی به آقای نماینده ارایه شود. او درباره اقدام جمعی از نمایندگان نیز که منجر به قطع نطق روز یکشنبه او شد، به زیر پا گذاشتن قانون از سوی نمایندگان اشاره دارداین کار نقض اصول ٨٤ و ٨٦ قانون اساسی بود؛ زیرا هر نماینده‌ای آزاد است درباره همه مسایل کشور صحبت و اظهارنظر کند، اما نمایندگانی که خودشان قانونگذار هستند قانون را زیر پا گذاشتند. مطهری البته هنوز خبری از انتشار پیامک‌هایی علیه خودش در مجلس نشنیده و ندیده اما برخی همکاران او در بهارستان این مساله را با خبرنگاران در میان گذاشته و یکی، دونفری هم پیشنهاد دارند که این موضوع از شخص مطهری پرسیده شود. شکایت ٥٠نماینده از علی مطهری از جمله دیگر نکاتی است که این روزها در مجلس به گوش می‌رسد. البته نظر مطهری این است که نمایندگان پیش از آنکه او بخواهد در این زمینه اقدامی انجام دهد، شکایت کرده اند و اصولا دست پیش را گرفته‌اند که پس نیفتند.

روزنامه شرق با انتشار موضوع پلمب دفاتر پدیده شاندیز در تهران نوشت: دفاتر شرکت پدیده شاندیز در تهران که تا پیش از ظهر روز گذشته (چهارشنبه) نیز فعال بود، از سوی مقامات قضایی پلمب شد. دو دفتر شرکت پدیده شاندیز در تهران در روزهای اخیر به ویژه پس از نشر اخبار مرتبط با تخلف این شرکت و پلمب دفاتر این شرکت در کشور، به فعالیت های خود افزوده بود. برخی از سایت های خبری خبر پلمب دو دفتر شرکت پدیده شاندیز را در تهران به نقل از دادسرای ویژه زمین خواری منتشر کردند. یکی از کارکنان دفتر شرکت پدیده واقع در خیابان آفریقا ادعا کرد که دفتر باز و فعالیت‌های روزانه آن در حال انجام است. اما بر اساس گزارش ایرنا از محل دفتر پدیده در خیابان آفریقا این دفتر پلمب شده است. دادستان کل کشور چندی پیش درباره روند رسیدگی به تخلفات مطرح شده توسط پدیده شاندیز اعلام کرد: تیمی متشکل از کارشناسان اقتصادی و قضایی در این دادستانی تشکیل شده که موضوع پرونده پدیده شاندیز را که از سوی دادستان مشهد در حال پیگیری است دنبال کرده و رسیدگی خواهد کرد. سیدابراهیم رییسی در نشست تخصصی روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان های کشور افزود: مسوول این تیم مرتضی بختیاری، معاون امنیتی دادستان کل کشور معرفی شده است.