به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۲۸
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۵ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب : ۶۶۳۹۲
اهمیت زنان تنها تا پای صندوق‌های رای معنا ندارد

لاری: اصلاح‌طلبان حذف‌شدني نيستند

گروه سياسي: وزیر کشور دولت اصلاحات با بیان این که جریان اصیل اصلاحات خود را در متن نظام اسلامی دیده و می بیند، گفت: نیروی اصلاح طلب جامعه حذف شدنی نیست و برای وحدت و انسجام تلاش می کند.
لاری: اصلاح‌طلبان حذف‌شدني نيستند
حجت الاسلام «سید عبدالواحد موسوی لاری» بعدازظهر پنج شنبه در همایش سراسری اصلاح طلبان کشور در محل کانون توحید، افزود: برگزاری چنین همایش هایی از نظر کیفیت و کمیت بسیار مناسب است و ما این گونه، از نظرات یکدیگر بهره مند می شویم. وی ادامه داد: تلقی من از این اجتماع این است که هم برگزار کنندگان برگزاری این نشست و هم کسانی که در این مراسم حاضر شده اند، خواستار حضور پرشور اصلاح طلبان هستند.

این فعال اصلاح طلب با اشاره به این که جریان اصیل اصلاحات خود را در متن نظام اسلامی دیده و می بیند، گفت: برای تحقق آرمان های والای این نظام ما اعلام حضور کرده ایم، هر چند ناملایماتی در این راه وجود داشته اما ما در جهت بهره گیری از توان و ظرفیت عمومی جامعه تلاش خواهیم کرد تا ناملایمات برطرف شود و مسیر حرکت جامعه مسیر عقلانی، منطقی و صحیح باشد.

موسوی لاری ادامه داد: پیام اصلی این جمع این است که این مجموعه علاقه مند هستند در زیر چتر قانون اساسی آنگونه که شایسته یک انسان هدفدار است تلاش کند. وی اضافه کرد: ما نمی توانیم در مورد مسایل جامعه بی هدف باشیم بلکه تکلیفی داریم و باید برای حل مشکلات جامعه کمک کنیم. وزیر کشور دولت اصلاحات افزود: اولین حقوقی که ملت ما دارند این است که بتوانند سرنوشت خود را رقم بزنند، من فکر نمی کنم حقی از این بالاتر وجود داشته باشد. حق همه مردم است که بتوانند سرنوشت خود را رقم بزنند و در عرصه هایی که می بایست حضور یابند تا بتوانیم از توانایی های آن ها بهره مند شویم.

موسوی لاری ادامه داد: یکی از گذرگاه هایی که این حق ظهور پیدا می کند، حضور در عرصه گزینش و انتخاب است. آنجا که مسوولیت ها شفاف می شود، سلایق کنار هم قرار می گیرند و یک داوری به نام ملت، قضاوت می کند. عضو مجمع روحانیون مبارز یادآور شد: در این زمان است که انسجام و وحدت سلایق خود را به نمایش می گذارند. ما براین معتقدیم که سلایق بتوانند در کنار یکدیگر قرار گیرند.

موسوی لاری این نشست را دارای دو مخاطب دانست و گفت: نخستین مخاطب ما جریان اصلاح طلبی است، ما باید تابلوی 84 و 92 را مشاهده کنیم . در تابلوی سال 84 ما شاهدیم که علیرغم داشتن امکانات به دلیل تشتت ناموفق هستیم اما در تابلوی سال 92 علیرغم محدودیت ها به دلیل همدلی، موفقیم. وی با اشاره به این که پیام این نشست، وحدت و انسجام است، افزود: ما باید به انتخابات به صورت پروژه نگاه کنیم و نباید اجازه دهیم این پروژه به شکل ناقص انجام شود بلکه ما باید شبکه ای واحد را در کل کشور در راستای این پروژه ایجاد کنیم.

وزیر کشور دولت اصلاحات اضافه کرد: دومین پیام، به کسانی است که ما آنان را رقیب می دانیم اما آنان ما را دشمن می دانند؛ نیروی اصلاح طلب جامعه حذف شدنی نیستند. موسوی لاری گفت: چه قدر رسانه ها بر طبل تفرقه در طول این چند سال کوبیدند و چه قدر تلاش شد که جریان اصلاح طلبی که ریشه در انقلاب دارد، حذف شود اما همگان بدانند که جریان اصلاح طلبی حذف شدنی نیست. عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان این که اصلاح طلبان این آمادگی را دارند که با رعایت قانون، مسیر آینده را تبیین کنند، اظهار داشت: ما باید در حوزه اصلاح طلبی، گام های منسجمی برداریم و در مقابل آن عذری پذیرفته نیست.

اهمیت زنان تنها تا پای صندوق‌های رای معنا ندارد

رئیس مجمع زنان اصلاح‌طلب ایران تاکید کرد: اصلاح طلبی یک جریان ریشه‌دار در انقلاب است و زمانی که این انقلاب رخ داد اصلاح طلبی از‌‌‌ همان اوایل در انقلاب به وجود آمد لذا اصلاحات قدمتی به درازای انقلاب دارد. زهرا شجاعی در همایش سراسری اصلاح طلبان کشور با اشاره به قدمت و جنس جریان اصلاح طلبی اظهار داشت: ریشه‌های اصلاح طلبی، هم در تفکر عالمان و هم در ابعاد دیگر کشور به وضوح دیده می‌شود که این ریشه‌ها در انقلابی که توسط معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) رخ داد، وجود داشته و مشهود است.

وی ادامه داد: گفتمان اصلاح‌طلبی بر اساس مردم‌سالاری، مردم‌داری شایسته، توسعه، امنیت و اخلاقی‌ست که این اخلاق متاسفانه امروز گم شده است و باید دانست که انسان از آن روی که مخلوق خداست اهمیت دارد و جنسیت و رنگ ملاک نیست و تنها علم، تقوا و جهاد ملاک است، بنابراین جنسیت یک کرامت نیست. شجاعی افزود: صفت خداوند کریم و رزاق است و باید دانست اهمیت و کرامت زنان تنها پای صندوق‌های رای معنا ندارد چراکه جدی گرفتن سرمایه انسانی نظام٬ همانگونه که آقای خاتمی اشاره می‌کنند٬ حائز اهمیت است.

رئیس مجمع زنان اصلاح‌طلب با تاکید بر تشکیل دولت تدبیر و امید ابراز داشت: تشکیل دولت تدبیر و امید برای ما سهم‌خواهی به وجود نمی‌آورد و تنها ابعاد استفاده و مشارکت‌دهی زنان و ظرفیت‌های آنان برای ما بسیار مهم است و اکنون که تفکر اصلاحات توانسته در میان جامعه طنین‌انداز شود، بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت و یکپارچگی هستیم. این فعال اصلاح‌طلب در پایان با اشاره به سال‌های ۸۴ و ۹۲ اعلام کرد: تجربه‌های گذشته گفته است اگر با هم اتحاد داشته باشیم٬ مانند سال ۹۲ به پیروزی خواهیم رسید اما اگر مانند سال ۸۴ عمل کردیم٬ شکست خواهیم خورد.