به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۶۷۰۰۲
منتظر صاعقه های ویرانگر باشید

شماره امروز ابتکار دریک نگاه؛ یکم بهمن

گروه سیاسی: منتظر صاعقه های ویرانگر باشید و ترس اسرائیلی از عضویت فلسطین در یک دادگاه عنوان های مهم روزنامه ابتکار در شماره روز چهارشنبه است.
شماره امروز ابتکار دریک نگاه؛ یکم بهمن
این روزنامه تیتر یک را به موضوع منتظر صاعقه های ویرانگر باشید، اختصاص داد و نوشت: سرلشکر محمد علی جعفری در پیامی به مناسبت شهادت سردار سرتیپ پاسدار محمد علی الله دادی تاکید کرد: سپاه همان طور که در صحنه ی جنگهای گذشته لبنان و فلسطین نشان داده است، تا آخر پای فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد. در پی شهادت سردار سرتیپ پاسدار محمد علی الله دادی در حمله بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی به قنیطره سوریه، سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد. در این پیام، خطاب به مجاهدان خستگی ناپذیر جبهه عظیم انقلاب اسلامی آمده است: شهادت ابناء امت اسلام در قنیطره، نقطه آغاز دیگری را بر فروپاشی قریب الوقوع نظام سیاسی ظالم، منحوس و تروریسم رژیم صهیونیستی ایجاد نمود. ترکیب شهدای این واقعه نشان داد انقلاب اسلامی مرزهای جغرافیایی را پشت سر گذاشته و جبهه ی متحد اسلامی شکل گرفته است مجاهدان این جبهه در حال امتداد دادن انقلاب به درون سرزمین های خود در چارچوب آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی عمل می کنند.

روزنامه ابتکار به عنوان ترس اسرائیلی از عضویت فلسطین در یک دادگاه پرداخت و نوشت: مسئله پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری بین المللی هرچند با واکنش برخی کشورهای غربی و نگرانی های رژیم صهیونیستی مواجه شد اما به گفته بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در اول آوریل سال جاری میلادی محقق می شود. فلسطین در سال 2009 درخواستی به دفتر دادستانی کل دادگاه کیفری بین المللی ارائه داد و خواستار تحقیق درباره جنایت های جنگی ارتش صهیونیستی در جریان جنگ سرب گداخته علیه غزه (در فاصله دسامبر سال 2008 تا ژانویه سال 2009) شد. از طرفی رئیس تشکیلات خودگردان اعلام کرد که تصمیم رفتن به شورای امنیت پس از ناامیدی ما از حل و فصل سیاسی اختلافات با رژیم صهیونیستی اتخاذ شد. با این حال به گفته قنادباشی کارشناس مسائل بین المللی این موضوع آنقدر برای صهیونیست ها نگران کننده است که مقامات این رژیم خواستار انحلال این دادگاه شده اند.

روزنامه ابتکار با بازتاب عنوان رشد اقتصادی چین به کمترین رقم در 24 سال گذشته رسید، نوشت: رشد اقتصادی چین در سال 2014 به 7.4 درصد رسید که کم ترین رشد اقتصادی این کشور طی 24 سال گذشته محسوب می شود. در حالی که کاهش رونق در بازار املاک چین، بر تقاضا سایه افکنده و انتظار می رود امسال عملکرد حتی ضعیف تری داشته باشد، اقتصاد این کشور در سال 2014، ضعیف ترین نرخ رشد را در طی 24 سال گذشته تجربه کرد. اما تحلیلگران گفتند، اگر دولت و بانک مرکزی چین معتقد باشند که فشار بر دومین اقتصاد بزرگ جهان در حال کاهش یافتن است، عملکرد اندکی بهتر از حد انتظار اقتصاد این کشور در سه ماهه پایانی 2014 احتمالا می تواند واکنش پکن به این آمار منفی را تعدیل نماید.

این روزنامه با انعکاس موضوع تورم به 17 درصد می رسد، نوشت: وزیر اقتصاد از رسیدن تورم به 17 درصد تا پایان سال جاری خبر داد و با اشاره به پیش بینی استمرار رشد 4 درصدی در نیمه دوم سال گفت: مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده یک درصد افزایش می یابد. علی طیب نیا در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در خصوص تعیین تکلیف عیدی کارمندان دولت در سال جاری گفت: هنوز دولت هیچ تصمیمی در خصوص عیدی کارمندان نگرفته و اعداد و ارقام اعلام شده در رسانه ها به هیچ عنوان مصوبه دولت را ندارد. وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اظهارات متفاوت مطرح شده در خصوص قیمت نفت گفت: دولت سناریوی های مختلفی را برای قیمت نفت در نظر گرفته که در 3 حالت خوشبیانه، بدبینانه و واقع گرایانه طراحی و تعریف شده است.