به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۱ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب : ۶۷۰۸۹

باز هم انتقاد به خودروهای چینی

گروه اقتصادي: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروسازان چینی توانایی انتقال دانش فنی به ایران را ندارند بنابراین نباید امیدی به این شرکتها برای افزایش سطح کیفی صنعت خودرو داشته باشیم.
باز هم انتقاد به خودروهای چینی
امرالله امینی گفت: خودروسازان چینی نه به تولید بلکه کپی‌برداری خودروهای تولیدی در اروپا و آسیا می‌پردازند. وی با بیان اینکه تنها نکته مثبت خودروهای چینی، پایین بودن قیمت آنها است، خاطرنشان کرد: البته این کاهش قیمت بی‌دلیل نیست و به کیفیت پایین این خودروها باز می‌گردد. این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: خودروسازان چینی خودروهای اروپایی، کره‌ای و ژاپنی را به روش مهندسی معکوس، کپی‌سازی می‌کنند. البته این کپی‌ها چندان برابر با اصل نیز نیست.

وی افزود: چینی‌ها برای کاهش قیمت تمام شده تولید و فروش محصولات خود از مواد اولیه نازل و با کیفیت پایین استفاده می‌کنند به همین دلیل عمر مفید خودروهای چینی بسیار پایین است. امینی با بیان اینکه خودروسازان چینی کور می‌کنند اما شفا نمی‌دهند، تصریح کرد: بنابراین خودروسازان داخلی نباید امیدی به ارتقای دانش فنی از طریق چینی‌ها داشته باشند.‌ آنها فقط می‌خواهند محصولات بی‌کیفیت‌شان را در بازار ایران عرضه کنند و در این راه نیز موفق بوده‌اند.
مرجع : ايسنا