به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۰:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۳ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۶۷۲۰۴
در مراسم ترحیم این شاعر فقید عنوان شد؛

مشفق کاشانی اهل سیاست‌بازی نبود

گروه فرهنگ و ادب: سهیل محمودی در مراسم ترحیم مشفق کاشانی گفت: مشفق سراسر رحمت بود که اهل سیاست‌نگری و سیاست‌بازی نبود.
مشفق کاشانی اهل سیاست‌بازی نبود
سوم بهمن ماه - مراسم ختم عباس کی‌منش مشهور به مشفق کاشانی با حضور تعدادی از شاعران و مسؤولان فرهنگی در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد. در این مراسم سهیل محمودی پس از روایت کوتاهی از شبی که مشفق کاشانی در حال شعرخوانی از دنیا رفت، در سخنانی گفت: شهادت می‌دهیم که شخصیت مشفق سراسر رحمت‌، لطف‌، شفقت،‌ مهربانی بدون حساب و کتاب، بدون سیاست‌نگری و سیاست‌بازی بود.

این شاعر اظهار کرد: من سهل‌گیری را در استادان دیگری چون اوستا‌، سیمین بهبهانی‌ و مشفق کاشانی دیده‌ام. مشفق رحمت بود‌، بر دیگران سهل می‌گرفت و خدا نیز در زندگی بر او سهل گرفت. او با دیگران با مدارا و شفقت رفتار می‌کرد. محمودی با بیان اینکه امروز گاهی با شعر و ادبیات و هنر حیثیت افراد را به باد می‌دهند‌، اظهار کرد: در طول تمام این سال‌ها ما هیچ گاه ندیدیم مشفق کسی را با کلام و رفتارش رنجانده باشد.

*** مشفق از اخبار دردمندانه تلویزیون درد می‌کشید
در بخش دیگری از این مراسم مرتضی کیمنش نوه مشفق کاشانی با تشکر از حضور افرادی که در این مراسم شرکت کرده‌اند، گفت: خوشحالم که پدربزرگی داشتم که وقتی در تلویزیون اخبار دردمندانه‌ای به خصوص درباره کودکان می‌شنید به شدت متاثر می‌شد و درد می‌کشید. او اظهار کرد: سرمنشاء طبع شاعری پدربزرگم روح دردمندش بود. محبت مشفق از شفقت او بود.

او با بیان اینکه هرکس از ما از دنیا رفته است بیشترین نیاز را به خیر و خدمت به انسان‌هایی دارد که در مصیبت گرفتار هستند‌، گفت: در خانه‌ای که از طرف جمعیت امام علی(ع) برای کودکان بی‌سرپرست و یتیم در محله دروازه غار تهران در نظر گرفته شده است‌، قرار است اتاقی از این خانه به اتاق مشفق نام‌گذاری شود‌ و در آن به کودکان قصه‌، شعر و نویسندگی آموزش دهند؛ بنابراین هرکس که بخواهد‌ و می‌تواند در این باره به ما کمک کند، در واقع به پدربزرگم کمک کرده است.

در این مراسم شخصیت‌هایی از جمله علی جنتی‌ (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)،‌ احمد مسجد جامعی (عضو شورای شهر تهران)، علی مرادخانی (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، محسن مومنی (رییس حوزه هنری)، سید محمد حسینی(وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سید محمود دعایی (رییس موسسه اطلاعات) و همچنین هنرمندان و شخصیت‌هایی چون حمید سبزواری، ساعد باقری، افشین اعلاء، فاطمه راکعی‌، مهدی قزلی‌، مصطفی محدثی خراسانی‌، رضا اسماعیلی‌، سعید بیابانکی‌، حجت الاسلام زم‌ حضور داشتند.
مرجع : ايسنا