به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۱۲:۰۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۹ ساعت ۰۰:۲۳
کد مطلب : ۶۸۹۳۷
نتایج شنبه شب فوتبال اروپا

لالیگا؛ اتلتیکو، رئال را به چهارمیخ کشید

گروه ورزشی: شاگردان کارلو آنچلوتی با نتیجه سنگینی مغلوب میزبان خود، اتلتیکو شدند و بازنده دربی شهر مادرید لقب گرفتند.
لالیگا؛ اتلتیکو، رئال را به چهارمیخ کشید
در حساس‌ترین بازی از هفته بیست‌ودوم لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا -لالیگا در دربی شهر مادرید اتلتیکو میزبان رئال بود. این بازی که در ورزشگاه ویسنته کالدرون برگزار می‌شد به برتری 4 بر صفر روخی بلانکو انجامید. برای اتلتیکو در این بازی تیاگو (14)، سائول نیکوئس (18)، آنتوان گریزمان (67) و ماریو ماندزوکیچ (89) موفق به گلزنی شدند. رئال در شرایطی که برای این دربی حساس، 5بازیکن اصلی خود (راموس، په په،مارسلو،خامس ، مودریچ) را در اختیار نداشت، به عنوان صدرنشین لالیگا به ویسنته کالدرون آمده بود تا با یک پیروزی، هم فاصله خود با اتلتیکو را به 10 برساند و هم جبران عدم نتیجه گیری مقابل این تیم در 5 بازی اخیر خود را کرده باشد اما در عمل اینگونه نشد و این تیم با ارائه یک بازی بسیار پرانتقاد، با 4 گل مغلوب اتلتیکو شد.

اتلتیکو بازی را بسیار خوب شروع کرد و رئال در 10 دقیقه ابتدایی بازی حتی توان نزدیک شدن به محوطه جریمه اتلتیکو را نداشت. حادثه مهم این ده دقیقه، مصدومیت کوکه بود که به همین دلیل جای خود را به سائول داد. فشار میزبان سرانجام در دقیقه 14 نتیجه داد و تیاگو اتلتیکو را پیش انداخت. پاس به عقب عالی مانژوکیچ در بیرون محوطه جریمه به تیاگو رسید و این بازیکن با شوتی سرکش، دروازه کاسیاس را باز کرد. کاسیاس در این صحنه اثر ناقصی روی توپ گذاشت و توپ از زیر دستانش وارد دروازه شد.

فشار روی دروازه رئال مادرید از سوی میزبان همچنان حفظ شد و در دقیقه 18، بازیکن تازه وارد "سائول" گل دوم را نیز به ثمر رساند. سیکیرا از چپ کارواخال را به راحتی جا گذاشت و توپ را به روی دروازه رئال ارسال کرد. در غفلت مدافعان میهمان، سائول با یک ضربه قیچی برگردان استثنایی، دروازه رئال را برای بار دوم باز کرد تا هواداران اتلتیکو از شدت خوشحالی به مرز انفجار برسند.

در ادامه نیمه اول، رئال نتوانست حتی یک خطر جدی روی دروازه اتلتیکو خلق کند و در عوض این تیم میزبان بود که با وجود دو گل پیش بودن، چندین فرصت خوب دیگر را نیز توسط گریژمان و مانژوکیچ از دست داد. نیمه دوم با آمدن خسه بجای خدیرا همراه بود و رئال کمی بهتر از نیمه اول بازی را شروع کرد اما هر چه از بازی می گذشت، باز هم این اتلتیکو بود که سوار بر بازی می شد.پس از اینکه چند فرصت عالی را بازیکنان این تیم از دست دادند، روی یک همکاری تیمی فوق العاده، اتلتیکو به گل سوم نیز دست یافت.

در دقیقه 67، آردا با دیدی عالی، توپ را به گوشه محوطه جریمه ارسال کرد، سائول بالاتر از کارواخال روی توپ اثر گذاشت و توپ در دهانه دروازه با اشتباه واران به گریژمان رسید و این مهاجم فرانسوی گل سوم را وارد دروازه کاسیاس کرد.

این پایان کار نبود و اتلتیکو در دقیقه 89 توسط مانژوکیچ به گل چهارم نیز دست یافت تا شب کابوس وار رئال مادرید تکمیل شود. این بار فرناندو تورس بود که از جناح راست توپی را به روی دروازه رئال ارسال کرد و مانژوکیچ با یک ضربه سر دقیق، برای بار چهارم کاسیاس را مغلوب کرد.

ليگ برتر انگليس
تساوی اورتون و لیورپول در دربی مرسی ساید

ليورپول در آخرين حضور استيون جرارد در دربي مرسي سايد، مقابل رقيب همشهري به تساوي بدون گل رضايت داد. لیورپولی ها که در سه هفته گذشته توانسته بودند با پیروزی های پیاپی، فاصله ‏شان را با تیم های بالای جدول کاهش دهند، امیدوارند بودند با پیروزی در این دیدار، به یک امتیاز ‏آرسنال برسند اما با این تساوی، اکنون با 39 امتیاز، در رتبه ششم جدول جای گرفتند. اورتون هم با این ‏یک امتیاز، 27 امتیازی شد و در رتبه دوازدهم جدول لیگ برتر قرار گرفت.‏

تاتنهام با درخشش کين، فاتح دربي لندن شد
جدال تیم های پنجم و ششم لیگ برتر انگلستان، بین آرسنال و تاتنهام در ورزشگاه وایت هارت لین در شرایطی برگزار می شد که تاتنهامی ها به واسطه بازی در استادیوم خانگی و با پشتوانه حمایت هوادارانشان، امید بیشتری برای کسب پیروزی داشتند. دیدار رفت دو تیم در زمین آرسنال با تساوی 1-1 خاتمه یافته بود. بازی با حملات تاتنهام آغاز شد و در همان دقیقه 4، هری کین روی پاس دمبله با ضربه ای محکم می توانست دروازه آرسنال را باز کند که داوید اوسپینا این توپ را مهار کرد.

پیروزی دشوار چلسی مقابل استون ویلا

چلسي در ديداري جذاب و تماشايي، توانست مقابل استون ويلا به پيروزي 2-1 برسد و فاصله اش با منچسترسيتي در صدر جدول را به 7 امتياز افزايش دهد. استون ویلا که هفته گذشته شکست سنگینی مقابل دیگر تیم لندنی، آرسنال، متحمل شده بود، در دیدار امشب ‏نمایش بهتری برای چلسی صدرنشین داشت اما این شاگردان مورینیو بودند که با سه امتیاز زمین را ترک کردند.‏

نتایج  كلي دیدارها به شرح زیر است:
انگليس - ليگ برتر
تاتنهام2 - 1آرسنال
استون ويلا1 - 2چلسي
لسترسيتي0 - 1کريستال پالاس
منچسترسيتي1 - 1هال سيتي
کوئينز پارک0 - 1ساوتهمپتون
سوانسي1 - 1ساندرلند
اورتون0 - 0ليورپول

ایتالیا - سری آ
هلاس ورونا1 - 3تورينو

كلن0 - 0پادربورن
فرايبورگ0 - 3دورتموند
ماينتس0 - 2هرتابرلين
اشتوتگارت0 - 2بايرن‎مونيخ
وولفسبورگ3 - 0هافن هايم
هامبورگ2 - 1هانوفر