به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۸:۵۶
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب : ۷۱۵۳۱

نیروهای‌عراقی به 3کیلومتری تکریت رسیدند

گروه بين‌الملل: به گفته منابع امنیتی، نیروهایی که از استان دیالی در محور شرقی منطقه عملیات به سمت مرکز استان حرکت کرده بودند، ساعاتی قبل به سه کیلومتری شرق تکریت و العلم رسیدند و در همین حال فرماندهان عملیات برای آخرین بار به بازماندگان در شهر اخطار دادند تا خارج شده و تسلیم شوند.
نیروهای‌عراقی به 3کیلومتری تکریت رسیدند
منابع امنیتی گفتند که نیروهایی که از مبدا استان دیالی در حوالی العظیم عملیات پاکسازی استان صلاح الدین را شروع کرده بودند، پس از شکستن خطوط دفاعی داعش و عبور از موانع بسیار و پاکسازی روستاهای مسیر، ساعاتی قبل در سه کیلومتری شهرهای تکریت و العلم مستقر شدند.

نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی روز شنبه آخرین اخطارها را به تروریست هایی دادند که هنوز شهرهای تکریت و العلم را ترک نکرده اند. در این اخطاریه ها از فریب خوردگان توسط داعش خواسته شده خود را تسلیم نیروهای عملیاتی کنند. در همین حال، گزارش های رسیده حاکی است که شهرهای البوعجیل و العلم بطور کامل در محاصره نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی عراق قرار دارند.

عملیات آزادسازی تکریت و پاکسازی صلاح الدین از اوایل هفته گذشته با مشارکت نیروهای ارتش، الحشد الشعبی، پلیس فدرال و نیز عشایر منطقه در وسعتی به مساحت 5 هزار کیلومتر مربع آغاز شده است.
مرجع : ايرنا