به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۰:۴۱
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۱ ساعت ۰۱:۳۶
کد مطلب : ۷۱۹۷۱

نبردهای کوچه به کوچه در تکریت ادامه دارد

گروه بين‌الملل: برای پایان دادن به اشغال 9 ماهه تکریت مرکز استان صلاح الدین در عراق، نیروهای عراقي، یک تهاجم گسترده را از بامداد چهارشنبه به این شهر آغاز کرده‌اند.
نبردهای کوچه به کوچه در تکریت ادامه دارد
به گزارش ایرنا از تکریت، عملیات از ساعت 5 صبح با شلیک توپخانه و موشک های کاتیوشا آغاز شد و اولین نیروها با حمایت تانک و نفربرهای زرهی وارد شهر شدند. اصلی ترین محور عملیات، منطقه ای در غرب تکریت است که به دلیل وجود ساختمان نیمه کاره به حیاکل معروف است. با یکی از یگان های عملیاتی وارد شهر شدیم. نبرد کوچه به کوچه جریان داشت و در عبور از عرض خیابان نمی شد تشخیص داد که کدام خانه در دست نیروهای رزمنده عراقی و کدام خانه در دست داعش است. شدت تبادل آتش در ساعت ظهر بیشتر شد و در نقاطی فاصله نیروهای رزمنده با داعش تا 50 متر هم می رسید.

کارشناسان نظامی با اینکه کار داعش را در تکریت و سراسر استان صلاح الدین تمام شده می دانند اما معتقدند در تکریت شاهد نبردهای سختی حتی تا دو روز آینده باشیم. این شهر اکنون به محل تجمع اصلی نیروهای داعش تبدیل شده اند که در شهرهای الدر، ابوعجیل، العلم و سایر نقاط شکست خورده‌ اند. منابع نظامی می گویند، صدها عامل انتحاری داعش اکنون در شهر حضور دارند و ده ها خودروی بمبگذاری شده را آماده انفجار کرده اند. در طول روز چهارشنبه، آنها چند ساختمان مسکونی را به طور کامل منهدم کرده اند و یکی از عوامل انتحاری خود را به نزدیکی محل استقرار نیروهای بسیج مردمی و امنیتی رساند و خود را منفجر کرد که خوشبختانه تلفاتی به همراه نداشت. غروب هنگام که منطقه را ترک می کردیم بالگردهای عراقی برفراز منطقه ظاهر شدند. جنگ کوچه به کوچه هنوز ادامه داشت و برخی فرماندهان گفتند امیدوارند با ورود نیروهای تازه نفس مردمی، کار را در 24 ساعت آینده تمام کنند.