به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۵۹۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۷۳۵۲۷

پاسخ رییس پرورش اسب به مدیر کیهان!

چون سوارکار نبودیدخیال کردید با زین و یراق مشکل حل است
گروه سیاسی: سیزدهم فروردین 94 بود که پس از 9 روز مذاکرات فشرده و حساس ایران با گروه 1+5 بیانیه مشترکی که حکایت از پیروزی دیپلماتیک و هسته ای ایران در جهان داشت از سوی وزیر امورخارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد.
پاسخ رییس پرورش اسب به مدیر کیهان!
به گزارش ایسکانیوز؛ پس از انتشار مفاد بیانیه مشترک هسته ای بسیاری در قامت مخالف برخاستند و تعابیر متفاوتی را در بیان تحلیل وارد ساختند. از جمله آن ها حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان است که در یک اظهار نظر کوتاه گفته بود: نام توافق دو مرحله‌ای را بیانیه مطبوعاتی گذاشتیم. در یک کلمه باید گفت که اسب زین شده را داده‌ایم و افسار پاره تحویل گرفته‌ایم.

پس از این اظهارات سیداحمد موسوی مالک باشگاه پارس توسعه که بزرگترین مجموعه پرورش اسب در کشور را داراست پاسخ شریعتمداری را اینگونه داده است: نسبت به دغدغه همقطاران گرامی در خصوص نتیجه مذاکرات هسته ای و جمله" اسب زین شده را دادیم و افسار پاره را تحویل گرفتیم" باید موارد زیر را مورد توجه قرار دهند: برای آنانکه سوارکار نیستند چه فرقی می‌کند که افسار پاره باشد یا اسب زین نداشته باشد؟ آنانکه سوار کارند می دانند اسب باید رام شود و سپس قابلیت برای سوارکاری را پیدا کند.

غم و غصه داشتنِ زین و یا چگونگیِ افسار مرحله بعدی است که باید مورد توجه قرار گیرد. سوارکاران امروز با اسب بدون زین پارکول 140 سانتیمتری را پشت سر می گذارند و مدال جهانی می گیرند در حالی که : مدعیان جامانده اسب زین شده را فقط در باکسی غیر استاندارد نگهداری کردند و هم خود از سوارشدن ترسیدند و هم از سواری دیگران خوف داشتند. اسب را باید ابتدا رام کرد و سپس سوار شد. شما چون سوارکار نبودید از ابتدا خیال کردید با زین و یراق مشکل حل می شود. اسبی که رام نشده و تعلیم ندیده با هر زینی برای سواری خطرناک است و سوارکاران امروز خود دریافتند که این اسب وحشی را چگونه ابتدا رام کنند و سپس در صحنه جهانی حضور پیدا کنند.