به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۵:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۷۴۰۰۹
راه‌اندازی بزرگترین طرح زیرساختی کشور

ارتباطات درنوروز کمترین مشکل را داشت

گروه اقتصادی: معاون وزیر ارتباطات از پایداری شبکه زیرساخت در تعطیلات عید نوروز خبر داد و گفت: همان طور که همگان دیدند در این مدت ارتباطات کشور کمترین قطعی و مشکل را داشت.
ارتباطات درنوروز کمترین مشکل را داشت
همایش یک روزه «سیاست‌ها، برنامه‌ها و انتظارات از بخش فاوا» روز گذشته در وزارت ارتباطات برگزار شد و در قالب آن معاونان مختلف وزیر ارتباطات به ارائه توضیحاتی درباره برنامه‌ شرکت‌های خود برای سال جاری و ارائه گزارش و عملکردی از سال قبل پرداختند. مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در این همایش عنوان کرد: از ابتدای سال گذشته ظرفیت شبکه انتقال کشور 2.6 برابر شده که البته در این میان یکی از اصول مهمی که مورد توجه ما قرار داشت آن بود که به ازای 80 درصد افزایش پهنای باند داخلی 20 درصد افزایش پهنای باند خارجی خواهیم داشت.

محمود خسروی همچنین به شبکه فیبرنوری کشور اشاره کرد و با بیان این‌که لازم است این شبکه تا پایان دولت یازدهم به 69 هزار کیلومتر برسد، اظهار کرد: در این خصوص پروژه های مختلف مانند «نور 2 » طراحی شده که این پروژه به منظور تکمیل شبکه فیبر نوری در قسمت هایی که این که شبکه کیفیت مناسبی ندارد یا نیاز به نوسازی و تعمیر دارد در نظر گرفته شده و بر این اساس حدود 12 هزار کیلومتر از فیبرنوری کشور در دستور کار قرار داده می شود که این رقم در دو بخش تقسیم خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر فراخوان این پروژه آماده شده و به احتمال زیاد اردیبهشت ماه سال جاری مناقصه آن نیز برگزار می شود. مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین به اهمیت پایداری و کیفیت شبکه اشاره کرد و افزود: در همین راستا هفته آینده پروژه «تدبیر 1 »آغاز خواهد شد که اکنون مراحل نهایی این طرح انجام شده و استقبال خوبی از آن صورت گرفته و کنسرسیوم های مختلفی برای حضور دراین حوزه اعلام آمادگی کرده‌اند و بر همین اساس شاید بتوان گفت این طرح بزرگترین پروژه زیرساختی کشور به شمار می‌رود که از هفته آینده آغاز خواهد شد.

خسروی طرح «امید» را دیگر طرح زیرساختی کشور دانست که در راستای افزایش ظرفیت پهنای باند، اینترنت، اینترانت و ترانزیت طراحی شده و با تکمیل مراحل نهایی مناقصه آن برگزار خواهد شد. به گفته وی طرح «پردیس ارتباطی تهران» نیز دیگر طرحی است که کار مطالعاتی آن به پایان رسیده و طرح تجاری آن برای اجرا در بومهن در حال آماده سازی است و امید می رود با مشارکت بخش خصوصی این طرح هر چه زودتر به نتیجه برسد.
مرجع : ایسنا