به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۳ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۷۴۲۳۷

تاکید بارزانی و علاوی بر حفظ وحدت عراق

گروه بین الملل: معاون رئیس جمهور عراق اعلام کرد عراق با شرایط دشواری مواجه است که ایجاب می‌کند وحدت ملی برقرار باشد و مسئولان در کنار آوارگان بایستند و فرصت برون رفت کشور از اوضاع خود مبتنی بر ادامه گفت‌وگوها و احساس مسئولیت مشترک است.
تاکید بارزانی و علاوی بر حفظ وحدت عراق
دفتر ایاد علاوی، معاون رئیس جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که او با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در اربیل دیدار کرد و آنها در این دیدار بر لزوم این مساله تاکید کردند که عراق یکپارچه و متحد بماند تا با اوضاع ملتهب در منطقه مقابله کرده و حاکمیت خود را حفظ کند و این کشور را برای مقابله با تمامی مشکلات سیاسی مصون کند و روش آرام کردن اوضاع و اشاعه ثبات در منطقه را ادامه دهد. علاوی در این دیدار خاطرنشان کرد: عراق با شرایط دشواری رو به روست که وحدت ملی و ایستادگی در کنار آوارگان به حل و فصل مشکلاتشان و دستیابی به راه حل‌هایی برای شرایط کنونی‌شان را ایجاب می‌کند و همچنین باید از امکانات مشترک برای ضربه زدن به گروه‌های تروریستی و از بین بردن آنها استفاده کرد.

علاوی افزود: فرصت برون رفت کشور از اوضاع کنونی خود مبتنی بر ادامه گفت‌وگوها و احساس مسئولیت مشترک و شفاف سازی و یکپارچه کردن تمامی گروه‌ها و به کارگیری تمامی امکانات برای مقابله با گروه تروریستی داعش است و همچنین باید شرایط موفقیت آمیز بودن تلاش‌های سیاسی فراهم شود و جامعه عراقی به وحدت دست یابد تا پیروزی سیاسی و نظامی محقق شود. پیشتر مسعود بارزانی در دیدار با حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق تاکید کرد که تمام امکانات اقلیم کردستان را در اختیار دولت مرکزی قرار می‌دهد.
مرجع : ایسنا