به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۹:۰۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۷ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۷۴۷۳۵

سرازیر شدن فاضلاب به دریاچه زریوار

گروه جامعه: معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: از مهمترین اقدامات اجرایی در حوزه دریاچه زریوار، هدایت فاضلاب ضلع غربی و قطع ورودی این فاضلاب‌ها از ضلع غربی دریاچه تا خرداد خواهد بود.
سرازیر شدن فاضلاب به دریاچه زریوار
امیر قادری در جلسه کارگروه عمرانی دریاچه زریوار افزود: با تامین اعتبار چهار میلیارد ریالی پرونده هدایت فاضلاب روستاهای ضلع شرقی در سال‌جاری بسته خواهد شد. وی با تاکید بر حفظ و صاینت از دریاچه زریوار خواستار اقدام ضروری دستگاه‌های اجرایی در این زمینه شد و تاکید کرد: برخورد با متخلفین و متجاوزین به دریاچه زریوار از مهم ترین اولویت‌ها و دغدغه‌ها در استان است.

قادری افزود: برنامه‌های جامعی جهت صاینت از دریاچه زریوار تهیه شده و در این راستا استاندار کردستان به صورت مستمر و با حساسیت خاصی پیگیر تحقق اهداف برنامه است. مسئولین استان باید تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف برنامه مورد نظر انجام دهند. مسئولینی که با اهداف توسعه، ارتقاء و حفظ محیط زیست دولت همراه نباشند جایی در سیستم مدیریتی استان ندارند. وی تصریح کرد: برای تسریع در برنامه‌های اجرایی برای ساماندهی دریاچه زریوار، باید آمار و گزارش اقدامات انجام شده به صورت مستمر و هفتگی به دبیرخانه کارگروه عمرانی دریاچه زریوار ارائه شود. ستاد نجات بخشی دریاچه زریوار و کارگروه‌های مرتبط در کنار تلاش شبانه روزی مسئولین می‌تواند جاذبه‌های طبیعی و زیبای دریاچه را حراست کند.
مرجع : ایسنا