به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۹:۰۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۲ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۷۷۶۱۰
گوآردیولا:

روش‌ زندگیم‌ را بخاطر‌ باخت‌ عوض نمی‌کنم

گروه ورزشی: سرمربی بایرن مونیخ تاکید کرد به هیچ وجه روش زندگی‌اش را به خاطر پیروزی و شکست در فوتبال تغییر نمی‌دهد.
روش‌ زندگیم‌ را بخاطر‌ باخت‌ عوض نمی‌کنم
باواریایی‌ها در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب و از ساعت 23 و 15 دقیقه به وقت تهران در آلیانس آره‌نا میزبان بارسلونا خواهند بود. دیدار رفت در نوکمپ با نتیجه سه بر صفر به سود بارسلونا به پایان رسیده است. لیونل مسی 2 بار و نیمار برای کاتالان‌ها گلزنی کردند تا تیمشان را در وضعیت بهتری نسبت به قهرمان این فصل بوندسلیگا قرار دهند. بدین ترتیب بایرن مونیخ باید با اختلاف چهار گل در دیدار برگشت به پیروزی برسد تا بتواند راهی فینال این رقابت‌ها شود.

جوزپه گوآردیولا که چهار سال سرمربی بارسلونا بود و با این تیم 14 جام را کسب کرد، دو سالی هست که هدایت بایرن را به دست دارد. او به همراه این تیم هرگز نتوانسته از مرحله نیمه نهایی بالاتر برود اما در بوندسلیگا دو سال پیاپی است که عنوان قهرمانی را کسب می‌کند. گوآردیولا در مورد این دیدار گفت: خوشحالیم که به نیمه نهایی رسیده‌ایم. بازی رفت را مقابل یک تیم بسیار بزرگ با نتیجه سه بر صفر باختیم. فکر می‌کنم بارسلونا بهترین تیم اروپا در 15 تا 20 سال اخیر بوده است. تلاش می‌کنیم از پس این تیم و شکستی که در دیدار رفت خوردیم، برآییم. باید خیلی خوب دفاع کنیم. همه مردم می‌گویند که ما باید فقط حمله کنیم اما بر این باورم که اول باید خوب دفاع کنیم. باید تمرکزمان بالا باشد و خیلی هم خوب بازی کنیم. اگر بخواهیم به فینال برلین برسیم باید گلزنی کنیم. سوال اصلی این است که چطور باید گل زد. نمی‌دانم چطور باید این مسیر سخت را پیمود. نمی‌دانم چطور باید تیمم را از این راه عبور دهم. فقط می‌دانم که باید تلاش کرده و موقعیت‌های زیادی روی دروازه بارسلونا ایجاد کنیم. اگر بخواهیم توپ را از چنگ بازیکنان بارسلونا درآوریم، بدون شک کار ساده‌ای پیش رو نخواهیم داشت. این می‌تواند برای ما خطرناک باشد. 

برای گلزنی باید ابتدا خوب بازی کرده و سپس موقعیت گل ایجاد کنیم. نمی‌خواهیم به این فکر کنیم که این بازی را می‌بریم به این خاطر که من پپ گواردیولا هستم. باید به این فکر کنیم که ما بایرن مونیخ هستیم. باید با قلب‌هایمان برای گرفتن نتیجه لازم وارد این میدان شویم. نه تنها با قلب که باید از مغزمان هم به بهترین شکل استفاده کنیم.

گوآردیولا افزود: استفاده از بازی مستقیم را در دستور کار قرار داده‌ام. باید هر باری که به دروازه بارسلونا نزدیک می‌شویم، این توانایی را داشته باشیم که دروازه‌شان را باز کنیم. به این اعتقاد دارم که هر اندازه زود توپ را از دست بدهیم، می‌توانیم زودتر آن را پس بگیریم. در بازی رفت این موضوع ثابت شد. بارسلونا در حال حاضر بهترین تیم از لحاظ انجام ضدحمله روی دروازه حریفانش است. توپ را خیلی خوب کنترل می‌کنند زیرا این در دی ان ای بازیکنان این تیم وجود دارد. توانایی ضدحمله‌های خطرناک را با استفاده از کنترل‌های خوبشان در سطح بالاتری انجام می‌دهند. این مساله خیلی بارسلونا را خطرناک کرده است. بارسلونا در این دیدار نسبت به ما برتری دارد و من هم از این مساله آگاهم. آنها در 13 دقیقه به ما سه گل زدند. هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. این یک مسابقه فوتبال است و می‌تواند هر اتفاقی در آن بیفتد. باید صبر کرد و دید.

بایرن در چهار دیدار اخیرش در همه رقابت‌ها متحمل چهار شکست پیاپی شده است. انتقادهای بسیاری از گوآردیولا شده است اما سرمربی پیشین بارسلونا به کارش اعتقاد دارد. او در این مورد هم گفت: به عنوان بهترین مربی جهان به اینجا نیامدم. همه این حرف‌ها مزخرف هستند. ببخشید که این طور حرف می‌زنم. اینجا آمدم تا با کارهایی که می‌توانم انجام دهم، مردم و هواداران بایرن مونیخ را خوشحال کنم. درست می‌خواستم همان کاری را که در بارسلونا انجام دادم، در بایرن هم پیاده کنم. همیشه با بالاترین توانم تمام کارهایی را که بلد هستم، انجام می‌دهم اما نمی‌دانم آیا مردم و هواداران از آن راضی خواهند بود یا نه. اگر برای باشگاه، ریاستش، اسطوره‌های باشگاه و هواداران تمام کارهایی که انجام می‌دهم، کافی نیست، از همه عذرخواهی می‌کنم. روش زندگی‌ام را به خاطر این که در بازی‌های فوتبال برنده می‌شوم یا می‌بازم، تغییر نمی‌دهم. همه جام‌ها را در دوران مربیگری‌ام کسب کردم اما وقتی سران بایرن مونیخ با من برای پذیرفتن هدایت این تیم تماس گرفتند، رویاهایی در ذهنم داشتم. هر کاری که بلد باشم را انجام می‌دهم اما اگر نتوانیم به پیروزی برسیم یا جام بگیریم، خودم را نمی‌کُشم. یک تیم می‌تواند همیشه پیروز از میدان خارج شود. من هم از کاری که در تیمم انجام می‌دهم، راضی هستم. به این هم فکر نمی‌کنم که جام‌های زیادی را فتح کرده‌ام یا این که مربی خیلی خوبی هستم. نه. جام‌های زیادی با بارسلونا بردم چون بازیکنان بزرگی در تیمم داشتم. اینجا هم همین طور است. اینجا هم جام‌های زیادی بردم که نتیجه تلاش بازیکنان بزرگ این تیم بوده است. من در این راه فقط می‌توانم کمک کنم. کلید اصلی پیروزی بازیکنان هستند. می‌خواهم یک مربی خوب برای بازیکنانم باشم. اگر بایرن مونیخ خوشحال است، من هم هستم. اگر نیست، عذر می‌خواهم. همیشه بالاترین و بیشترین تلاشم را به کار می‌گیرم. این کار را در تیم دوم بارسلونا انجام دادم؛ در بارسلونا هم.

گوآردیولا درباره گمانه‌زنی‌هایی که در مورد حضورش روی نیمکت منچسترسیتی انجام شده است نیز گفت: این مساله را 200 میلیون بار گفته‌ام. فصل آینده هم اینجا هستم. همین. یک سال دیگر با بایرن قرارداد دارم. فصل آینده همین جا هستم.
مرجع : ایسنا